arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

وزیرکشور: ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در شورای اداری استان اصفهان، افزود: مردم، آگاهی لازم درخصوص انتخابات را دارند و دستگاههای اجرایی نباید بگونه ای عمل کنند که به طرفداری از یک جناح متهم شوند.

وی اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند که انتخابات باید با شکوه، سالم و قانونی برگزار شود.

وزیر کشور یادآور شد: اشکالی ندارد که مدیران عضو یک گروه سیاسی باشند اما نباید منافع ملی را به منافع گروهی ترجیح دهند.

وی تصریح کرد: من همه اطلاعات مربوط به انتخابات رااز استانداران، مسئولان اجرایی دستگاهها، وزارت اطلاعات، سپاه و دیگر دستگاههای مربوطه جمع آوری و آنها را براساس اولویت دسته بندی کرده و در اختیار مقامات کشور و رهبر معظم انقلاب قرار داده ام و همچنان نیز قرار می دهم.

رحمانی فضلی از همه مسئولان دستگاههای اجرایی خواست که احساس تکلیف آنها در انتخابات در چارچوب قانون باشد و با قانون شکنی برخورد کنند.

وی تاکید کرد: ما به نشاط و پویایی انتخابات نیاز داریم و توهین و تخریب نباید وجود داشته باشد و مدیران باید با صحت و دقت انتخابات را نظارت کنند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روند طی شده در کشور با همه فراز و فرودها مطلوب و رضایتبخش است، گفت: رهبر معظم انقلاب اظهار کردند که شرایط کشور در مقایسه با سایر کشورها پیشرفت خوبی داشته است.

وی در ادامه بااشاره به ناامنی برخی از کشورهای منطقه گفت: وضعیت در این کشورها نگران کننده است و آمریکا و اصحابش قصد دارند که بصورت ریشه ای و با فرقه سازی، چهره اسلام را تخریب کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه آسیب هایی که از ناامنی کشورهای منطقه به کشورهای اسلامی رسیده، جدی است، افزود: این آسیب ها در سوریه، عراق و یمن قابل مشاهده می باشد و در این کشورها آبادانی باقی نمانده است.

وی با اشاره به اینکه زخمی که به پیکر اسلام وارد شده عمقی است، افزود: در پی این آسیب ها، سیل عظیم مهاجران به راه افتاده و این مسئله موجب نگرانی کشورهای اروپایی شده است.
وزیر کشور با بیان اینکه چنانچه فکر کنیم دشمن بدنبال ایجاد نا امنی در ایران نیست، اشتباه بزرگی است، گفت: نباید خوش خیال بود و مسائل را سطحی نگاه کرد؛ توجه دشمن بیشتر به ایران است زیرا ایران الگوی مقاومت و حامی این محور می باشد.

رحمانی فضلی به تهدیدهای دائمی کشورمان اشاره کرد و گفت: داعش با برنامه های طالبان همراه شده و در افغانستان در حال قدرت گیری است .

وی افزود: اطلاع داریم که آنها قصد دارند، در بخشی از افغانستان عملیات های تروریستی انجام دهند همچنین پاکستان هم نا امن است و از ثبات لازم برخوردار نیست.

وزیر کشور اظهارکرد: این دو کشور حتی توانایی کنترل مرزهای خود را ندارند اما با این وجود نیروهای ما پیگیر، هوشیار و آماده هستند.

وی با اشاره به حوادث عراق و نا امنی در پشت مرزهای غربی کشور گفت: در مرزهای غربی کشور نیز دارای تهدید هستیم.

رحمانی فضلی به موفقیت کشورمان در موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای و مذاکرات اشاره کرد و افزود: این موضوع به دلیل امنیت داخلی کشورمان است زیرا اگر 10 تظاهرات علیه دولت یا پنج انفجار در کشور رخ می داد، آمریکا با ما مذاکره نمی کرد بلکه شرایط را برای ما سخت تر می کرد بطوریکه مجبور شویم شرایط آنها را بپذیریم.

وی تصریح کرد: امنیت ملی ما ناشی از وحدت، انسجام و هدایت رهبر معظم انقلاب است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه ما عنصر توازن بخش در تعاملات بین المللی هستیم، افزود: اگر روسیه در سوریه عملیات نظامی می کند حتما باید با ایران همکاری و مشارکت داشته باشد .

وی با بیان اینکه حل موضوع هسته ای تصمیم نظام جمهوری ایران بود و نظام مصمم بود این مسئله پایان یابد، گفت: خوشبختانه دست ما برای چانه زنی پر بود و ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردیم .
وزیر کشور افزود: اما وقتی در مذاکرات هسته ای طرف های مقابل دچار اختلاف می شدند، میز مذاکره را رها می کردند و امید داشتند تا در پی تحریم ها مشکلاتی برای ما بوجود آورند و قائله بزرگی به راه اندازند.

وی موفقیت در مذاکرات هسته ای را مرهون هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: شاهد بودیم در دوره قبلی انتخابات، رهبر معظم انقلاب چگونه صحنه انتخابات را با آرایش سیاسی به هم افزایی و انسجام ملی تبدیل نمودند و زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کردند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: ما آمریکا را همچنان فتنه گر و شیطان بزرگ می دانیم و از این کشور دل آسوده نیستم اما باید بگوئیم در معاملات منطقه ای باید حضور داشته باشیم زیرا ما توازن بخش معادلات منطقه هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: جهت گیری نظام هیچ تغییری نکرده است و ما همچنان به آن پایبندیم.
وزیر کشور به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: وجود مشکلات اقتصادی کشور ریشه دار است و اقتصاد کشور ما در دوره های مختلف با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.

وی مشکل برنامه ریزی و مشکل ساختاری را از جمله موضوعات مهم در اقتصاد کشور برشمرد و گفت: به نظر بنده مشکل به ساختارهای حاکم در برنامه ریزی های اقتصادی بر می گردد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: نظام برنامه ریزی، اداری، مالی، پولی و بانکی ما مربوط به دهه 50 می باشد و تغییراتی در آن بوجود نیامده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هفته دولت، گفت: معظم له فرمودند اقتصاد مقاومتی محقق نشده است و راه حل اصلی نجات کشور تنها از طریق اقتصاد مقاومتی میسر است.

وزیر کشور افزود: راه حل های سنتی در رفع مشکلات اقتصادی کشور پاسخگو نیست و باید بدنبال راه حل های مناسب تری باشیم.

وی اقتصاد مقاومتی را از اولویت های مهم دولت برشمرد و گفت: معتقدم برای تحقق اقتصاد مقاومتی مردم باید محور باشند و در این راستا باید برنامه ریزی کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به منابع موجود استانهای کشور گفت: استانهای ما قادرند در یک برنامه زمانبندی پنج تا 10 ساله خودکفا و از بودجه عمومی کشور بی نیاز شوند.

وی به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بطور مثال این استان علاوه بر آنکه می تواند از بودجه دولت بی نیاز باشد، قادر است استان دیگری را اداره کند.

وزیر کشور به واگذاری اختیارات به استان های کشور اشاره کرد و گفت: استان اصفهان همچنین می تواند الگو و پایه باشد و استاندار این استان باید با نوآوری اصفهان را اداره کند و اینکار شدنی است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم گفت: نمایندگان هم باید اقدام جدی بر تمرکز زدایی داشته باشند و طرح های خود را به مجلس بیاوند و ما نیز آمادگی همکاری کافی و لازم را در این زمینه داریم.

رحمانی فضلی همچنین به برخورد با فساد اشاره کرد و گفت: این موضوع بسیار جدی است و باید بطور قطع مورد توجه مسئولان قرار گیرد و البته آنها باید ارباب رجوع را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

وی خطاب به استاندار اصفهان نیز گفت: مسئولان این استان باید پیگیر مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری باشند و بنده نیز دغدغه ها و مشکلات مدیران استان اصفهان را به دولت منتقل می کنم.

وزیر کشور صبح روز پنجشنبه بمنظور افتتاح مرحله نخست خط یک قطارشهری اصفهان و بررسی مسائل و ظرفیت های این استان وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت.

وزیر کشور در جریان این سفر همچنین با آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان