arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

کمک بلاعوض 4 میلیون پوندی دولت انگلیس به صنعت گیم این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق برنامه‌ریزی 4 سال آینده به استارتاپ هایی که بتوانند نسل جدید بازی‌های ویدئویی را در این کشور توسعه دهند کمک مالی 25 و 50 هزار پوندی می‌شود.

کمک بلاعوض 4 میلیون پوندی دولت انگلیس به صنعت گیم این کشوربرانی اساس کمپانی‌های بازی‌ساز تا سال 2019 در مرحله اولیه پروژه با تأیید مقامات 25 هزار پوند کمک بلاعوض می‌گیرند تا بتوانند نمونه اولیه / Prototype خود را بسازند و اگر کمپانی موفق شود وارد فاز بعد از نمونه اولیه شود، مبلغ 50 هزار پوند دیگر می‌گیرد.

مقامات انگلیسی می‌گویند ساخت بازی Grand Theft Auto توسط تیم «راک‌استارنورث‌اسکاتلند» و بازی Tomb Raider توسط کمپانی مستقر در لندن بنام Eidos نشان می‌دهد که استعداد بازی‌سازی در این کشور وجود دارد و با کمک به استارتاپ های بازی‌ساز می‌توان به نسل بعدی گیم سازی در این کشور کمک کرد.

مقامات تأکید می‌کنند با حمایت درست و صحیح می‌توان با ادامه ساخت بازی‌هایی مانند Runescape، Monument Valley و Candy Crush امیدوار بود.

گزارش سپتامبر گذشته نشان می‌دهد 1908 کمپانی گیم سازی در انگلیس وجود دارد که از این تعداد می‌توان به 12 هاب منطقه‌ای عمده اشاره کرد که شامل برایتون، کمبریج، کاردیف، داندی، ادینبورو،گیلفورد و آلدرشات، لیورپول، لندن، منچستر، آکسفورد، شفیلد و روتردام، وارویک و استراتفورد هستند.

به نوشته وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش؛ صنعت گیم در انگلیس روزانه 4.5 میلیون پوند پول به اقتصاد این کشور پول تزریق می‌کند و 19 هزار نفر مستقیم در صنعت گیم مشغول فعالیت هستند.

نظرات بینندگان