arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

وزارت دفاع روسیه: عقب‌نشینی داعش در سوریه آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شبه نظامیان گروه تروریستی داعش تحت فشار ضربات نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه عقب نشینی خود در سوریه را آغاز کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرتیپ ایگور کوناشنکف، امروز (پنج شنبه) ضمن اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: شبه نظامیان داعش عقب نشینی کرده و تلاش می‌کنند مواضع جدیدی را برای خود در نواحی دیگری از سوریه ایجاد کرده و شبکه لوجستیکی فعلی برای تامین مهمات، تسلیحات و وسایل مادی را تغییر دهند.

به گفته این ژنرال روسی، ارتش روسیه با استفاده از ابزارهای و منابع اطلاعاتی خود این تغییرات را ثبت کرده و اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های روسی و همچنین مرکز اطلاعاتی در بغداد مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند.

کوناشنکف افزود: ما برای بررسی و تدقیق این اطلاعات، پروازهای شناسایی هواپیما و پهپادهای خود را افزایش می‌دهیم.

روسیه از 30 سپتامبر بمباران مواضع داعش و دیگر گروه‌های تندرو سوری را آغاز کرده است. در این عملیات از جنگنده های سوخو 25 و بمب افکن های سوخو 24 ام و سوخو34 و جنگنده های سوخو30 اس ام استفاده می‌شود.

طبق آخرین اطلاعات، نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به صدها پایگاه و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه‌های آموزشی و انبارهای مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناوهای روسیه در دریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده‌اند که بنا به گفته مسئولان ارتش روسیه دقت اصابت این موشک‌ها تا 5 متر بوده است.

اهداف روسیه در سوریه بر اساس داده های سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند.

ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرده که حملات هوایی فقط علیه گروه‌های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست‌ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد و آن را با طرف روسی به اشتراک می‌گذارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: توریستی ، نظامیان ، ضربات ، داعش
نظرات بینندگان