arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

خاطرات رییس تدارکات سپاه از خرید سلاح از بلغارستان و کره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمد پور رییس تدارکات سپاه در دوران دفاع مقدس مهمان یکی از برنامه های تلویزیونی شبکه دو سیما بود که از فعالیت های لجستیکی در زمان جنگ سخن می گفت.

 وي با بيان اينکه فرايند تهيه، تامين، توزيع، نگهداري، تعمير، تغيير و ساخت و توليد نيازمندي هاي جبهه، بر عهده بخش لجستيک بود، از 10 اصل در اداره بخش لجستيک ياد کرد. از جمله انعطاف پذيري بسيار بالا، نگاه به مشکلات با رويکرد حل مساله بر مبناي خلاقيت و نوآوري، اطمينان بخشي به فرماندهي و حضور در کنار فرماندهان، سرعت بالا و ...

به گفته وي، مجموعه اين مسائل بود که سبب شد بسياري از صنايعي که امروز در کشور کار مي کنند، بويژه صنايع دفاعي و قايق سازي در دوران جنگ تحميلي پايه ريزي شوند. کما اينکه در همان دوران بر اساس نياز سنجي موجود در جنگ، مرحوم شهيد علي هاشمي در حور العظيم يک قايق نمونه به بخش لجستيک مي دهد و آنها نمونه سازي مي کنند. تکثير سازي قايق پس از پايان جنگ تحميلي با خريد نمونه هايي از انگليس، توسط پيمانکاراني در بخش خصوصي در ايران ادامه يافته است.

احمدپور ادامه داد: صنعت فايبرگلاسو صنايع ديگري از صنعت قايق سازي تا صنايعي همچون قطعه سازي، توپ سازي، خمپاره سازي، خودرو سازي و ...همه مديون جنگ و زحمات بخش لجستيک بود. وي در اين بخش از سخنان خود از شهدايي چون آذرپيکار، شوکت پور، اسعدي نژاد، ضابط زاده و بسياري از دوستان گم نامش در بخش لجستيک جنگ ياد کرد.

وي در بخشي از خاطراتش از دوران مقدس به سفري که با محسن رفيق دوست به بلغارستان رفته بود، اشاره کرد و گفت: قصد داشتيم از آنها آر پي جي بخريم و در کمال تعجب ديديم که سيستم توليد آنها در يک مرغ داري است! پس از خريد يه آر پي جي از آنها سيستم توليدش در ايران را پايه گذاري کرديم. رييس تداركات سپاه در دوران دفاع مقدس، از همکاري کره شمالي در تامين مهمات ايران در طول جنگ سخن گفت و افزود: رهبر كره شمالي به ما توصيه کرد که خودمان به توليد سلاح بپردازيم.
نظرات بینندگان