arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

افزایش بیش از سه دلاری قیمت نفت ایران در رقابت جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٩ اکتبر، سه دلار و ٥٧ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ٤٨ دلار و ٣٤ سنت رسید.

قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٩ اکتبر، سه دلار و ٥٧ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ٤٨ دلار و ٣٤ سنت رسید؛ متوسط قیمت نفت سبک ایران، از ابتدای سال تاکنون ٥٣ دلار و ٣٠ سنت بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران نیز با سه دلار و ٤١ سنت افزایش به ٤٦ دلار و ٢٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت سنگین ایران، از اول سال تاکنون ٥١ دلار و ٣٨ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٧ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته سه دلار و ٤٤ سنت افزایش یافت؛ متوسط قیمت سبد نفتی اوپک، از ابتدای امسال تاکنون ٥٢ دلار و ٥٦ سنت بوده است.

هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به ٩ اکتبر با سه دلار و ٢٨ سنت افزایش، ٤٨ دلار و ٤٠ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت برنت نیز بیشترین افزایش قیمت را در میان نفت خام های شاخص به خود اختصاص داد و با چهار دلار و ٣ سنت افزایش به ٥١ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت برنت امسال تاکنون ٥٥ دلار و ١٧سنت بوده است.

قیمت نفت خام های دوبی و عمان نیز با سه دلار و ٨٥ سنت و ٣ دلار و ٦٧ سنت افزایش به ترتیب به ٤٨ دلار و ١٧ سنت و ٤٨ دلار و ٣٨ سنت رسید.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، حمله روسیه به مواضع داعش در سوریه، کاهش سرمایه گذاری ها در بخش نفت خام، احتمال افزایش تقاضای جهانی، کاهش عرضه نفت کشورهای غیر عضو اوپک و ضعف ارزش دلار سبب افزایش قیمت نفت خام در هفته منتهی به ٩ اکتبر شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: بشکه ، نفت خام ، شاخص ، سنت
نظرات بینندگان