arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

پاسخ شهرداری به معترضان پروژه نگین‌البرز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پروژه نگین البرز تنها به دلیل قرار گرفتن در خیابان البرز فعلا به این نام خوانده می‌شود افزود: این پروژه مشارکتی نبوده است، بلکه سرقفلی واحدهای تجاری توسط برخی شهروندان خریداری شده است.

خلیل راحتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، ضمن تاکید بر اینکه در این پروژه شهروندان مشارکت درساخت نداشتند، گفت: اگر کوتاهی در زمان تحویل پروژه از سمت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی بوده است حتما باید توسط مراجع قضایی پیگیری شود و اگر مقرر شده بوده طبق قراردادی جریمه ای بابت دیرکرد تحویل پرداخت شود باید با پیگیری مراجع قضایی این کار صورت گیرد.

وی افزود: البته باید مشخص شود که چنین تاخیری وجود داشته و در مفاد قرارداد چنین تعهدی در خصوص جریمه تاخیر تحویل داده شده است یا خیر. در غیر این صورت این تنها یک زیاده خواهی است که توسط برخی افراد مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: بدون شک باید اگر افرادی مدعی ضایع شدن حق خود هستند از سوی مراجع قضایی اقدام کنند و بی تردید با تجمع و داد و فریاد این مشکل حل نخواهد شد باید ادعا ها ثابت شود ودر خصوص حقوق ضایع شده پیگیری های لازم انجام شود.

وی با رد ادعاهای افرادی که در تجمع امروز درباره عدم تحویل واحدهای تجاری وتکمیل نشدن این پروژه اظهاراتی را داشتند گفت: تغییراتی در پروژه رخ داده است که این محاکم قضایی است به این تغییرات و وعده های داده شده رسیدگی کند . در حال حاضر پروژه به صورت صد در صدی پیشرفت فیزیکی خود را طی کرده و آماده تحویل شده .باید مالکین واحدهای تجاری خود را تحویل بگیرند و نسبت به تجهیز آن از جمله تکمیل دکورها اقدام کنند.

راحتی ادامه داد: بخشی ازکارها از جمله تامین برق این پروژه از عهده شرکت توسعه فضای فرهنگی خارج است چرا که اداره برق تقاضای یک زمین یک هکتاری در منطقه را برای یک پست 60 کیلوواتی داشته است . بر همین اساس مطابق جلساتی که داشته‌ایم توانستیم برق را از ایستگاه ازگل برای این پروژه تامین کنیم. قطعا این موارد مانع بهره برداری نیست چرا که برق موقت در آن‌جا به واحدهای تجاری داده شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران باتاکید بر اینکه چندین جلسه با مالکین واحدهای تجاری داشته است گفت:‌ اعلام کرده ایم که برای تحویل واحدهای خود اقدام کنند اما تاکنون نسبت به این امر هیچ اقدامی توسط مالکین انجام نشده است.

وی همچنین به راه اندازی فروشگاه شهروند در این پروژه اشاره کرد و افزود:‌فروشگاه شهروند نزدیک به سه ماه است که فعالیت خود را در این پروژه آغاز کرده است و مردم از خدمات این فروشگاه در آنجا استفاده می‌کنند. سایر پروژه های فرهنگی وفضاهای ورزشی نیز به مرور تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان