arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

پیش‌بینی وزیر نفت عربستان از افزایش تقاضای جهانی برای نفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر نفت عربستان گفت: با وجود کند شدن روند رشد تقاضای جهانی نفت خام در چین، هم اکنون نشانه هایی از بهبود تقاضای جهانی نفت خام مشاهده می شود و بزودی میان عرضه و تقاضای جهانی نفت خام برقرار خواهد شد.

به نقل از رویترز، علی النعیمی در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره عربی سازمان معادن و توسعه صنعتی (آیدمو)در مراکش در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا قیمت های جهانی نفت خام بهبود می یابد، افزود: شرایط بازار قیمت های جهانی نفت خام را تعیین می کند و زمانی که شکاف میان عرضه و تقاضا کم شود، قیمتها یکنواخت و باثبات خواهد بود، تنها بازار است که می تواند قیمت ها را تعیین کند.

قیمت های جهانی نفت خام در پی مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی نسبت به پارسال نصف شده است، گرچه تحلیلگران بر این باورند که راهبرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در راس آنها برای حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام و از دور خارج کردن پروژه های گران قیمت برداشت نفت خام از ذخایر شیل اویل در آمریکا نیز بر این وضع تاثیر داشته است.

در پی گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره افزایش سطح ذخیره سازیهای جهانی نفت خام، قیمت نفت در پایان معاملات آخرین روز هفته گذشته برای چهارمین روز پیاپی با بیش از یک درصد افت روبرو بود.

ونزوئلا قرار است از یک راهبرد نفتی جدید رونمایی کند که کف قیمت نفت در بازارهای جهانی را به حد اقل ٧٠ دلار برای هر بشکه خواهد رساند.

دل پینو پیش تر به رویترز گفته بود که هشت کشور غیر عضو اوپک برای بررسی تحولات کنونی بازارهای جهانی نفت خام و تلاش برای حمایت از قیمتهای نفت خام به نشست فنی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین دعوت شده اند.

وزیر نفت ونزوئلا گفت: هیئتهایی از آذربایجان، برزیل، کلمبیا، قزاقستان، نروژ، مکزیک، عمان و روسیه به این نشست دعوت شده اند، اما هنوز همه این کشورها پاسخ نداده اند.

وزیر نفت عربستان از اظهار نظر درباره پیشنهاد ونزوئلا خودداری کرد، اما گفت: این پیشنهاد مشابه پیشنهاد نشست ماه ژوئن گذشته وزیران نفت اوپک است، تکرار یک نشست فنی برای بررسی اوضاع کنونی بازارهای جهانی نفت خام از جمله قیمتهاست.

سخنانی درباره قیمتهای عادلانه نفت خام امسال بارها مطرح شده است؛ وزیران نفت کشورهای عراق، ونزوئلا و آنگولا در ماه زوئن نفت ٧٠ تا ٨٥ دلاری را مطلوب ارزیابی کرده بودند.

عربستان سعودی نیز به قیمت مطلوب نفت خام اشاره ای نکرده بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کنگره ، بازار ، عرضه ، نفت خام
نظرات بینندگان