arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

حجت الاسلام صدیقی:وصیت‌نامه سردار همدانی حجت را بر سیاستمداران طلبکار تمام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه موقت تهران گفت: وصیت‌نامه سردار شهید حسین همدانی حجت را بر سیاستمداران طلبکار که هیچگاه در سختی‌ها نبوده و به دنبال پست و مقام بودند، تمام کرد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت سردار شهید حسین همدانی که عصر امروز با حضور جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده این شهید در حسینیه الزهرا(س) میدان سپاه برگزار شد، اظهار داشت: شهادت یکی از شیران بیشه دین و دیانت، شهامت و شجاعت، سردار شهید حسین همدانی را به رهبر عظیم‌الشان انقلاب، خانواده صابر و سرافراز این مجاهد شهید و سپاه سرافراز و نقش آفرین و خار چشم دشمنان اسلام و تمام ملت سرافراز ایران تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: سردار همدانی از میان ما پرکشید و به موطن سرافرازان عالم یعنی مقام قرب الهی رفت. همانگونه که در مورد علمای دین در روایات آمده است که با رفتن آنها ثلمه وارد می‌شود، باید گفت، هیچ کس و هیچ چیز جای مومن خدایافته را نمی‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران افزود:خلاء وجود سردار همدانی خالی شدن سنگر شکست‌ناپذیر و افتادن یک پرچم از دست یک پرچمدار جای تسلیت دارد. سردار همدانی در پیشگاه پروردگار رنگ خدا گرفت و به خیل شهیدان پیوست.

صدیقی گفت: سردار شهید حسین همدانی براساس فرهنگ سپاهی بودن و سردار و سربلند بودن، سرِ دار بودن است و از ابتدا یک سپاهی با این انگیزه قدم بر سنگر مجاهدت و جبهه تلاش و ایثارگری تحت فرماندهی نایب امام زمان(عج) می‌گذارد.

وی با بیان اینکه بالاتر از شهادت نزد خداوند هیچ درجه‌ای نیست، خاطرنشان کرد: چه می‌شود که خدا عده‌ای را برای این درجه برمی‌گزیند؟ شهادت اتفاقی و تصادفی نیست که بگوییم سردار همدانی ماموریتش تمام شده بود و اتفاقی شهید شد. مجاهدان و شهیدان و رزمندگان افتخار دارند در جبهه علوی، شهادت و شجاعت و ثبات قدم را بیاموزند؛ امام علی(ع) فرمودند که هزار ضربه شمشیر که بر بدن من وارد شود برای من بهتر است از اینکه در بستر بمیرم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همه صحنه زندگی شما باید پهنه جهاد باشد و برای خدا حرکت کند و همیشه دست‌تان در همه کارها خدا باشد تا در جهاد اصغر، اوسط و اکبر دیده شوید؛‌ مبادا از جبهه غافل شویم. خدا با غیرمومن در دنیا و آخرت حرف نمی‌زند و کاری ندارد ولی خداوند مال و جان مومن را می‌خرد. مومن قلبی نورانی و جانی پاکیزه دارد.

وی با بیان اینکه ما باید با خدا معامله کنیم، افزود: وقتی امام علی(ع) در مقابل بذل جان خود در بستر پیامبر(ص) خوابید، معامله وی با بهشت نبود و به خاطر ترس از جهنم این کار را انجام نداد، بلکه امیرالمومنین، دنبال رضای خداوند بود؛ پس بهتر از خدا چیزی وجود ندارد و مومن برای خدا زندگی می‌کند، به جبهه می‌رود، از ولایت دفاع می‌کند و شعار فرهنگ نشر حکومت دینی را سر می‌دهد.

 صدیقی گفت: اقتصاد مقاومتی و گشودن گره زندگی مردم و مستقل کردن مملکت در مقام اقتصاد و فرهنگ و مایوس کردن دشمن خیر است و این سنگر و مرز شرف شماست؛ شما باید مرزبانی کنید و زندگی دنیا حضور در جبهه است و زندگی را باید در مصاف و جبهه معنی کرد. دشمن دائما در حال جنگ با ما است و بمباران فرهنگی می‌کند، قشون خود را به دانشگاه‌ها راه داده است و بچه‌های مومن ما ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و جریان‌های سیاسی که گاهی کارشان به فتنه کشیده می‌شود، در داخل هستند و لشکر دشمن شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ فرهنگی و سیاسی خیلی خطرناکتر از جبهه‌ای است که شما در 8 سال دفاع مقدس در آن کار کردید و شهید دادید، خاطرنشان کرد: سپاهیان عزیز، نیروهای مسلح، بسیجیان و نیروهای مردمی عاشق ولایت ما خداوند وضعیت‌شان را تابلو کرده است و با نایب امام زمان(عج) در صیانت از انقلاب و نگهبانی از آن بیعت کردند. امروز شما امانت‌دارید و شما فرهنگ شهادت را حفظ می‌کنید و فرهنگ شهادت صیانت از ارزش‌هاست؛ اینها قولی که به پیامبر(ص) دادند تا مرز جان و تا آخرین نفس و تیر ایستادگی کنند را عملی کردند و طلبکار انقلاب و مردم و ولایت نشدند و تا آخر بدهکار بودند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه سردار همدانی حجت را بر سیاستمداران طلبکار که هیچگاه در سختی‌ها نبودند و به دنبال پست و مقام بودند، تمام کرد.

صدیقی گفت: جهاد شما فقط در 8 سال دفاع مقدس نبود شما باید در عرصه فرهنگی و جبهه نرم مقاومت کنید؛ آنها (دشمنان) هجوم آوردند و بخش‌هایی از مردم شما را فریب دادند و ناخواسته به آنها کمک می‌کنند.

وی درباره اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی هنوز راضی نیستند و اوامر ایشان اطاعت نشده و هنوز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل نشده است و گام‌های جدی برای استقرار کشور در موقعیت اقتصادی برداشته نشده است. رهبری برای جنگ تمام عیاری که دشمن درصدد نفوذ است ، شورای عالی فضای مجازی را تشکیل داده است و توقع این بوده است که تاکنون قدم‌هایی بردارند تا جوان‌های سرگردان گرفتار دشمن نشوند و روحیه شهادت‌طلبی بسیجی و سپاهی را انتقال دهند اما هنوز این کار انجام نشده است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز جهاد اصغر شما جهاد در مرحله اخلاق و فرهنگسازی و جهاد اکبر شما گذشتن از همه چیز است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان