arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

شمخانی: ما هرگز قطعنامه 2292 را نپذیرفته ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه مراحل برجام در شورا و مجلس طی شده و مجلس، دولت را مجاز شمرده که تحت شرایطی برجام را اجرا کند گفت: مجریان برجام به خوبی واقف هستند که اجرای گام به گام آن توام با درایت، تیزهوشی و عدم اعتماد به طرف مقابل خواهد بود.

علی شمخانی شامگاه شنبه در حاشیه کنفرانس مقدماتی- امنیتی مونیخ که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد در پاسخ به این پرسش که طرف های غربی موضع گیری هایی در مورد آزمایش موشکی ایران و صحبت هایی در مورد نقض تعهدات برجام را مطرح کرده اند گفت: امیدواریم حوزه همکاری اخیر صورت گرفته ایران و آژانس منجر به بسته شدن پرونده خودساخته مسائل گذشته با PMD (مراکزنظامی) شود.

وی ادامه داد: این مهم یکی از نکات حائز اهمیتی است که دروازه ورود ایران به قدم های بعدی است و انعکاس دهنده میزان صداقت در حل مشکلاتی است که دیگران به ناحق ایجاد کرده اند.
دبیر شورایعالی امنیت ملی درباره برجام اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران برجام مراحل خود را در شورایعالی امنیت ملی و مجلس طی کرد و مجلس نیز دولت را مجاز شمرد تا تحت شرایطی آن را اجرا کند.

شمخانی ادامه داد: مجریان برجام نیز به خوبی واقف هستند که اجرای گام به گام آن توام با درایت، تیزهوشی و عدم اعتماد به طرف مقابل خواهد بود تا اعتمادی را که به شکل غیرطبیعی و مصنوعی از بین رفته بود با اقدامات اجرایی شان به اثبات برسانند.

وی اظهار داشت: امیدواریم در این موضوع با شکل موفقیت آمیزی از این مرحله عبور کنیم و تحریم های ظالمانه علیه ملت را رفع گردانیم و همپای آن توان فنی و دانش بومی را از ارتقا یافتن محروم نکنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که آمریکایی ها ادعا کردند موضوع آزمایش موشک بالستیک ما را به شورای امنیت می برند گفت: ما هرگز قطعنامه 2292 را نپذیرفته ایم، لذا بیشتر صحبت هایی که در این زمینه مطرح شده جنجال تبلیغاتی است.

شمخانی تصریح کرد: توان دفاعی ایران تحت تاثیر هیچ دستورالعملی آمادگی خود به افزایش بازدارندگی را مطابق تهدیدات از دست نمی دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکیدات طرف غربی در موضوع موشک بالستیک و ادعای آنها برای بردن این موضوع به شورای امنیت آیا تاثیری بر برجام دارد؟ گفت: به شکل طبیعی نباید تاثیری در برجام داشته باشد.

دبیر شورایعالی امنیت ملی درباره اینکه برخی رسانه های بین المللی گزارشی را منتشر کرده اند که ایران نیروی نظامی به سوریه فرستاده یا قصد دارد نیرویی فراتر از مستشاری اعزام کند؟ گفت: هر زمان شکست در جبهه ای علیه تروریسم نمایان می شود تئوری پردازان حامی تروریسم توجیه گری خود را توسعه می دهند و این هم همان معادله است که در برخی رسانه ها مطرح می شود.

وی درباره مباحث مطرح شده در کنفرانس مقدماتی – امنیتی مونیخ نیز گفت: در این کنفرانس درخصوص مسائل منطقه، حوزه های جغرافیایی، کشتار مردم یمن، سرکوب مردم فلسطین، توسعه توان تروریسم در شامات و ترسیم شرایط کنونی توضیحاتی را ارائه دادند.

شمخانی ادامه داد: در این جلسه پیرامون شعار مردم ایران که همان هیهات منا الذله و تسلیم ناپذیری سخن گفتم و مقاومت ملت ایران را در برهه های مختلف به عنوان خمیرمایه تشکیل دهنده سیاست خارجی انقلاب دانستم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان