arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۰

درگذشت معاون سابق عمليات نزاجا

امير حسن براتي از فرماندهان پرتلاش و پر افتخار نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران كه بر اثر سانحه تصادف و جراحات شديد ناشي از آن چند روزي در بيمارستان خانواده ارتش بستري شده بود، صبح امروز جمعه به لقاء‌الله پيوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امير حسن براتي از فرماندهان پرتلاش و پر افتخار نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران كه بر اثر سانحه تصادف و جراحات شديد ناشي از آن چند روزي در بيمارستان خانواده ارتش بستري شده بود، صبح امروز جمعه به لقاء‌الله پيوست.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير براتي در دوران دفاع مقدس فرماندهي گروهان، گردان و تيپ را عهده دار بوده و پس از آن نيز مسئوليت فرماندهي لشگر 58 ذوالفقار، رئيس بازرسي و معاون عمليات نيروي زميني ارتش را در كارنامه درخشان خدمتي خود داشت.

وي همچنين در عمليات‌هاي ماندگار دوران دفاع مقدس بويژه فتح المبين، بيت‌المقدس و طريق‌القدس حضوري مؤثر داشت و پنج بار در عمليات هاي يادشده و مناطق عملياتي به شدت مجروح شده و به پاس خدمات بي شائبه و ابراز رشادت به دريافت نشان فتح از سوي فرمانده معظم كل قوا مفتخر شده بود.

به گفته دكتر بابلي، رئيس بيمارستان خانواده ارتش، تركشهاي متعدد در بدن اين جانباز سرافراز، روند تشخيص ضايعات ناشي از تصادف را با تأخير، اختلال و مشكل مواجه ساخته بود و متأسفانه تلاشهاي تيم پزشكي براي بهبود وضعيت ايشان به نتيجه نرسيد.

امير سرتيپ براتي برغم 75 درصد جانبازي و با وجود تركشهاي متعدد در بدن علاوه بر طرح ريزي و هدايت چندين رزمايش بزرگ ارتش، در سالهاي اخير نيز همكاري مستمري با هيأت معارف جنگ شهيد سپهبد صياد شيرازي داشت و با حضور در مناطق مرزي جنوب كشور در انتقال تجربيات ارزشمند دوران دفاع مقدس به نسل جوان علي الخصوص دانشجويان دانشگاه هاي افسري ارتش نقش مهم و تأثيرگذاري برعهده داشت.

امير براتي كه از همرزمان ديرين شهيد سپهبد صياد شيرازي و از مدرسان و اساتيد پيسكسوت و با تجربه دانشگاه افسري امام علي (ع) بود، تأليفات و مقالات ارزشمندي در موضوعات نظامي و دفاعي از خود به يادگار گذاشته است.

پيكر پاك اين امير دلاور و خستگي ناپذير سالهاي جنگ تحميلي ساعت 8:30 دقيقه صبح روز يكشنبه (21/1/90) از ستاد فرماندهي نيروي زميني ارتش تشييع و سپس در محل امامزاده پنج تن لويزان در جوار ديگر شهداي دفاع مقدس به خاك سپرده خواهد شد.

روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن عرض تسليت به خانواده معزز امير براتي و آحاد فرماندهان و كاركنان غيور ارتش بويژه همرزمان آن امير سرافراز، علو درجات و همنشيني با ابرار و اولياء الله را براي ايشان از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايد.
نظرات بینندگان