arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

پیش بینی وزیر نیرو از عصریخبندان در زمستان امسال+سند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسولان صنعت برق در فصول مختلف و گاه و بی گاه از خاموشی های دور از انتظار سخن می گویند واین امر را به موضوعاتی از قبیل عدم پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی، نرساندن سوخت از سوی وزارت نفت و ... ارتباط می دهند.

اما در این خصوص باید نگرانی ها بیشتر درفصل زمستان جستجو کرد چراکه عدم تامین سوخت مناسب نیروگاه ها از سوی وزارت نفت عمده مشکل نیروگاهی می شود و در این میان سرد شدن روزها بویژه در زمستان ترس از خاموشی را بیشتر می کند اما این همه ماجرا نیست چرا که وزیر نیرودر نامه ای خطاب به معاون برق و انرژی اش از موضوعی پرده برداشته که ذهن ها را به سمت سخت بودن تامین برق در زمستان می برد.


پیش بینی وزیر نیرو از عصریخبندان در زمستان امسال+سند
در متن این نامه آمده است :

طبق گزارش های واصله در فصل پاییز و زمستان پیش رو ( و به ویژه در ماه های مهر وآبان)به دلیل بروز آل نپترو قوی احتمال وقوع زمستان بسیار سرد و بارش های زیاد در ایران وجود دارد.

در این اصورت احتمال روی اوری مردم به گرمایش توسط برق افزایش خواهد یافت( مشابه زمستان 1386)

لذا ضروری است که اقدامات زیر به عمل آید و سایر تدابیر لازم به کار گرفته شود.

1-پیش بینی ذخیره سوخت مایع کافی در نیروگاه که درصورت افزایش مصرف گاز طبیعی در سایر بخش ها و کاهش تامین گاز طبیعی برای نیروگاه ها بتوان تولید نیروگاه ها را تضمین نمود.

2-پیش بینی توان تولید لازم در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاهها در فصول سرد

نکته قابل تامل در این خصوص آن است که می توان امید داشت اگر تولید نیروگاه ها در زمستان امسال از ضریب اطمینان بالایی برخوردار باشد برق مورد نیاز مردم به موقع تامین می شود.
اما وقتی به وضعیت پیشرفت پروژه پارس جنوبی نگاه می کنیم که قرار است گاز مورد نیاز نیروگاهها را تامین کنذد این موضوع پررنگ می شود که نمی توان امیدی به نبود خاموشی ها داشت.
نظرات بینندگان