arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

محور دیدار هلگا اشمیت و امیرعبداللهیان چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی ایران و اتحادیـه اروپا درخصوص مسائل منطقه از جمله سوریه، نـگاه واقع گرایانـه نسبت به حل بحران سوریه را ضروری دانست.

در ادامه مذاکرات اخیر معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل و در چارچوب رایزنی‌های ایران و اتحادیه اروپا درخصوص مسائل منطقه، صبح امروز هلگا اشمیت معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا با حسین امیرعبداللهیان دیدار و پیرامون تحولات منطقه بویژه سوریه گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیـه اروپا درخصوص مسائل منطقه از جمله سوریه، نـگاه واقع گرایانـه نسبت به حل بحران سوریه را ضروری دانست .

هلگا اشمیت که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در تهران بسر می برد، در این دیدار با تأکید بر ضرورت مبارزه علیه تروریسم، پیگیری روند حل و فصل سیاسی را مهم و ارائه تصویر روشن از آینده سوریها را ضروری دانست.

دو طرف از تمامیت ارضی و وحدت سوریه و ارائه راهکارهای منطقی جهت بازگشت مهاجران و آوارگان سوریه به کشورشان و استمرار گفتگوها بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا را خاطرنشان ساختند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان