arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

آزادی کامل منطقه البو ریشه در شمال الرمادی عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روز یکشنبه از آزادی کامل منطقه «البو ریشه» در شمال الرمادی که در تصرف تروریست های داعش بود، خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری عراقی سومریه نیوز، سرتیپ «عبد الامیر الخزرجی» معاون فرمانده عملیات ویژه وابسته به سرویس مبارزه با تروریسم این کشور گفت: نیروهای امنیتی، موفق شدند منطقه البوریشه واقع در شمال الرمادی را به طور کامل آزاد کنند و خسارت های جانی و مالی سنگینی به داعشی ها وارد آورند.

وی تصریح کرد: نیروهای عراقی با این پیروزی موفق شدند، همه خطوط امدادرسانی به داعش را از سمت شمال الرمادی مسدود کنند.

این مقام عراقی افزود: هواپیماهای ارتش و ائتلاف ضد داعش نیز نقش مهمی در کنار نیروهای امنیتی عراق در هدف گیری مواضع و مخفیگاه های گروه تروریستی داعش داشتند.

خزرجی گفت: عملیات نظامی در استان الانبار برای نابودی عناصر داعش و آزاد سازی مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که نیروهای بسیج مردمی عراق امروز نیز توانستند دو روستای «الرمل» و«انور العاصی» در ناحیه الرشاد واقع در 35 کیلومتری کرکوک را از چنگ داعش آزاد سازند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این نیروها توانستند خسارت مالی و جانی زیادی به داعش وارد سازند.

** ارسال تجهیزات و نیروهای نظامی به منطقه کرمه در فلوجه
پایگاه خبری معلومه به نقل از «اسعد الحلبوسی» عضو شورای محلی شهرستان کرمه روز یکشنبه اعلام کرد: دولت مرکزی با هدف آغاز عملیات نظامی برای پاکسازی کامل شهرستان کرمه واقع در شرق شهر فلوجه از تروریست ها، نیرو و تجهیزات نظامی گسترده ای به این شهرستان ارسال کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی موفق شدند بخش اعظمی از مناطق این شهرستان را از کنترل داعشی ها خارج کنند، افزود: طی چند ساعت آینده و به محض آغاز عملیات آزاد سازی کرمه، خبر پاکسازی این منطقه را اعلام خواهیم کرد.

این مقام عراقی تصریح کرد: ارسال این نیروها و تجهیزات نظامی، کمک بزرگی به نیروهای امنیتی و عشایر جنگجو و نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) در رهایی از گروه های تروریستی داعش در این منطقه خواهد کرد.

گروه تروریستی داعش از خرداد ماه سال گذشته با حمایت های مالی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای عربی، بخشی از مناطق عراق را تحت کنترل خود در آورده و مرتکب جنایت زیادی در این کشور شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان