arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۱۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۰

حمله عراق به پایگاه اشرف/منافقین: 28 نفر کشته شدند/ همدردی آمریکا با منافقین

وزیر دفاع آمریکا که همزمان با تلاش ارتش عراق برای برچیدن اردوگاه گروهک تروریستی منافقین در این کشور به سر می‌برد با ابراز همدردی با کشته‌ها و زخمی‌های منافقین از دولت بغداد خواست تا در این زمینه خودداری پیشه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از اعلام حکم دادگاه عراق مبنی بر اخراج منافقین از این کشور و بعد از اخطارهای مکرر دولت عراق به منافقین برای ترک خاک عراق و عدم توجه این گروهک به تذکرات داده شده، سرانجام ارتش عراق صبح امروز (جمعه) اقدام عملی را در اخراج منافقین به کار بست.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، پس از اعلام حکم دادگاه عراق مبنی بر اخراج منافقین از این کشور و تأکید قانون اساسی این کشور مبنی بر غیرقانونی بودن حضور این فرقه در عراق و پس از اخطارهای مکرر دولت عراق به منافقین و عدم توجه این گروهک به تذکرات داده شده، سرانجام ارتش عراق با هماهنگی نیروهای آمریکایی دست به تحرک جدی در این زمینه زد و برای اخراج منافقین از پادگان اشرف دست به عملیات زد.

این عملیات چند ساعته که از 5 صبح امروز (جمعه) آغاز شد و تا 9 صبح ادامه داشت، اخطاری بود برای گروهک تروریستی منافقین تا هر چه سریع‌تر به قوانین بین‌المللی تن داده و این کشور را ترک کنند. 


این حرکت که در راستای خواست مردم عراق صورت گرفته، طبق قوانین عراق انجام شده است.

به گزارش انتخاب؛ منافقیت تعداد کشته های خود را 28 نفر عنوان کرده اند اما دولت عراق، تعداد سه کشته را تایید کرده است.


منافقین کارنامه سیاهی در کشتار مردم ایران و عراق دارند به طوری که 12 هزار ایرانی توسط اقدامات تروریستی این گروهک به شهادت رسیده و در کردستان عراق نیز برای خوش خدمتی به صدام و کمک به رژیم وی برای سرکوب کردها 25 هزار نفر از آنان را به شهادت رساندند.

بیش از یک هزار عضو گروهک منافقین دارای پاسپورت اروپایی هستند و می‌توانند به این کشورها سفر کنند و سایر اعضای این گروهک که دستشان به خون ملت ایران و عراق آلوده نیست، نیز از سال 2003 می‌توانند به ایران یا یک کشور ثالث رفته و در آنجا زندگی کنند.
سازمان ملل نیز نسبت به حضور منافقان در خاک عراق انتقاد کرده بود. 


مردم عراق طی ماه‌های اخیر با برگزرای تجمعات اعتراض آمیز در مقابل پادگان اشرف، خواهان خروج این فرقه تروریستی از خاک عراق و بازپس گیری زمین‌های اشغال شده خود بودند.

همدردی آمریکا با منافقین

وزیر دفاع آمریکا که همزمان با تلاش ارتش عراق برای برچیدن اردوگاه گروهک تروریستی منافقین در این کشور به سر می‌برد با ابراز همدردی با کشته‌ها و زخمی‌های منافقین از دولت بغداد خواست تا در این زمینه خودداری پیشه کند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: سرتیپ "حسن التمیمی " از اعضای اتاق عملیات ارتش در استان دیالی عراق در اشاره به حمله عناصر گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف به نیروهای ارتش عراق و پاسخ متقابل آنها گفت در این درگیری شش نفر از سربازان ارتش عراق زخمی شده و سه عنصر گروهک منافقین کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.

در همین راستا "رابرت گیتس " در دیدار از نظامیان آمریکایی در شمال عراق با ابراز نگرانی اخبار فوق از دولت عراق خواست تا در این زمینه خودداری از خود نشان بدهد.

وی با ابراز همدردی با منافقین گفت: من بسیار نگران گزارش کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه هستم. من از دولت عراق می‌خواهم تا خودداری نشان دهد.

درهمین حال، گروهک تروریستی منافقین نیز با اذعان به تلاش ارتش عراق برای برچیدن اردوگاه اشرف در راستای تصمیمات دولت عراق و براساس مفاد قانون اساسی این کشور، با هدف بزرگنمایی تعداد کشته های خود در جریان این درگیری را 25 نفر اعلام کرد.

قانون اساسی عراق تاکید می‌کند که این کشور پایگاهی برای هیچ یک از گروههای تروریستی به منظور اقدام علیه همسایگان نیست. 


"هوشیار زیباری " وزیر امور خارجه عراق پیش از این تاکید کرد که حضور گروهک تروریستی منافقین در عراق برخلاف قانون اساسی این کشور است.

گروهک تروریستی منافقین اوایل دهه 1980 با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در عراق مستقر شد و علاوه بر ترور صدها نفر از مسئولان و مردم ایران، در عملیات سرکوب مردم عراق با رژیم بعث صدام همکاری کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
1
8
ایشاالله اونایی که مردن از همون هایی باشن که دستشون تا آرنج به خون مردم ایران و عراق و حتی به خون همکاراشون آلوده بوده اینا همگی جنایتکارن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
6
5
بخدا فيلماشو ديدم گريم گرفت اينام آدمن خيلاشون نوجون جون زن بچه بودن اصلا سن سالشون به دوران جنگ اينا نميخوره درسته منافقين هم تو جمعشئن هستن ولي تو يه اردوگاه با بدترين امكانات دارن زندگي ميكنن ديگه چرا ميكشينش
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
6
سلام
افشاگری یکی از اعضای سابق منافقین در مورد این گروه تروریستی و خانن به وطن و ملت ایران را بخوانید
تا بیشتر راجع به جنایات هیتلری آنان بدانید.
تا بیش از این، این گرگان خونخوار خود را با وقاحت بره های مظلوم جلوه ندهند:
http://www.iran-interlink.org/fa/?
unknown
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
5
من که میگم دست نیروهای عراقی درد نکنه
سيد جمال الدين نورالديني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
0
3
دست يکي يکي نيروهاي عراقي رو مي بوسم که توي اين عمليات شرکت داشت اقا بزنين کارو يکسره کنيد
همايون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
3
اين آخر و عاقبت خيانت به وطنيكه توش بزرگ شدي البته اگه آخرش اين باشه خوبه
psdk
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
3
اینشالله به زودی همه انها نابود بشن
30MA
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
0
1
مرسی از برادران عراقی بابت کاری که کردن باید زودتر از اینها بساط منافقین رو از کشورشون رو جمع میکردن
نظرات بینندگان