arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

روسیه در تدارک سفر هیات پارلمانی به سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانم ماتویینکو روزیکشنبه در دیدار با «محمد جهاد اللحام» رییس مجلس ملی سوریه گفت که هیات پارلمانی روسیه پنجشنبه آینده به سوریه سفر و با جمعی از مقام های این کشور دیدار و مذاکره خواهد کرد.
بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی شورای فدراسیون، ماتویینکو دعوت رییس مجلس ملی سوریه برای دیدار از این کشور را پذیرفته و خاطرنشان کرد که آمادگی دارد در راس این هیات به دمشق سفر کند.
رییس شورای فدراسیون گفت که هیات های این مجلس بارها به سوریه سفر و با سران حکومت این کشور و معارضان سوری دیدار کرده تا راه حلی برای حل و فصل بحران سوریه بیابد.
وی خاطرنشان کرد روسیه برای برقراری صلح و ثبات در سوریه از این کشور حمایت می کند.
رییس شورای فدراسیون روسیه گفت: انچه که در سوریه می گذرد پیامد مداخله غیرقانونی در امور داخلی این کشور و تلاش برای سرنگونی حکومت قانونی ان و تحمیل نظام سیاسی آینده این کشور از خارج است.اما فقط مردم این کشور می توانند سرنوشت کشور خود و قوانین و نظام سیاسی آن را تعیین کنند و به غیر از ملت سوریه هیچ کس حق ندارد در این مورد تعیین تکلیف کند.
وی با تاکید بر حمایت مردم روسیه از سوریه در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: دو کشور همواره متحد بوده و روابط توام با اعتماد و تفاهم دو کشور را به هم مرتبط می کند.
ماتویینکو گفت: روسیه به خوبی این واقعیت را درک می کند که گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی فعال در سوریه برای جامعه جهانی و امنیت ملی روسیه تهدید محسوب می شوند. اکثریت مردم روسیه، تصمیم دولت این کشور
برای حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم را تایید می کند.
وی ادامه داد:روسیه برخلاف ائتلاف غربی، در سوریه مطابق با معیارهای بین المللی اقدام می کند. پیروزی بر تروریسم فقط از طریق تلاش های جمعی امکانپذیر است و فقط با غلبه بر تروریست ها می توان شرایط را برای اجرای اصلاحات در کشور (سوریه) فراهم کرد.
روسیه هفتم مهرماه بنا به درخواست دولت سوریه و پس از اخذ مجوز پارلمانی، عملیات بمباران مواضع تروریست ها در سوریه را با 50 فروند جنگنده بمب افکن سوخو، بالگردهای می 24 و موشکباری از دریای خزر آغاز کرد که تاکنون بیش از 500 هدف تروریست ها منهدم شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فدراسیون ، صلح ، شورا ، پارلمان
نظرات بینندگان