arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

بارزانی صدام دوم عراق است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در سایه تشدید اختلافات میان احزاب سیاسی در منطقه کردستان عراق، «هیرو طالبانی» همسر «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور سابق عراق، «مسعود بارزانی» را صدام دوم توصیف کرد.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از رسانه‌های کُردزبان نوشت که یک منبع نزدیک به خانواده طالبانی گفته است: هیرو طالبانی در دیدار با شماری از مقمامات مسئول جنبش «التغییر» و گروهی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های اخیر در منطقه کردستان، بارزانی را صدام دوم عراق توصیف کرد و گفت: او به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی منطقه کردستان میراث او و خانواده‌اش است و وی هیچ اهمیتی برای سرنوشت ملت کُرد قائل نیست.

این در حالی است که «کوسرت رسول» معاون رئیس اتحادیه میهنی کردستان خواستار برگزاری نشست فوری احزاب کُرد برای دستیابی به توافقی برای حل بحران منطقه کردستان شده است.

وی خواست که کسی بحران عدم پرداخت حقوق کارمندان را که دلیل اصلی تظاهرات‌های اخیر در منطقه کردستان است، به مسئله ریاست این منطقه مرتبط نکند.

وی افزود که اجازه نمی‌دهد کسی بحران منطقه کردستان را تعمیق کند.

این در حالی است که جنبش التغییر، بارزانی را فاقد مشروعیت می‌داند و اقدام وی در برکناری وزرای این حزب در کابینه کردستان و جلوگیری از ورود رئیس پارلمان منطقه کردستان به اربیل را کودتای نظامی توصیف کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: بارزانی ، صدام
نظرات بینندگان