arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

طلای جهانی با کاهش، استارت زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طلا در نخستین روز فعالیت بازارهای جهانی در هفته جاری، تحت تاثیر نشانه‌های بهبود اقتصاد آمریکا و چین که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش قیمت روبرو شد.
 
 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد کاهش یافت و به 1171 دلار رسید.
 
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.9 درصد کاهش، 1171 دلار بود.
 
طلا پنج شنبه گذشته به 1191 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در چهار ماه گذشته بود و برای مدت کوتاهی کاهش قیمتی را که از ابتدای سال داشت معکوس کرد و هفته گذشته بیش از دو درصد افزایش قیمت داشت.
 
این فلز ارزشمند هفته گذشته با افزایش نگرانی‌ها نسبت به دورنمای رشد اقتصاد جهانی که انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در سال جاری را کمتر کرد، صعود چشمگیری را تجربه کرد اما آمار مثبتی مانند بهبود اعتماد مصرفی در اکتبر و آمار بهتر از حد مطلوب از متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا که روز جمعه منتشر شد بار دیگر انتظارها را برای افزایش نرخها تا پایان امسال بالا برد.
 
با اینهمه هنوز جای زیادی برای بحث درباره تصمیمی که سیاستگذاران پولی آمریکا خواهند گرفت وجود دارد. ویلیام سی دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک روز پنج شنبه اظهار کرد بانک مرکزی باید نرخهای بهره را امسال افزایش دهد زیرا روند رشد اقتصاد ادامه دارد. اظهارات وی منعکس کننده نظر مشابه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا است که ماه گذشته اظهار کرد انتظار دارد نرخهای بهره تا پایان امسال افزایش پیدا کند.
 
نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.
 
آمار اقتصادی روز جمعه کمک کرد دلار که به کمترین سطح در هفت هفته گذشته نزول کرده بود، در برابر ارزهای رقیب صعود کند.
 
طبق آمار معاملات، احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا 32 درصد برآورد شده که بالاتر از 27 درصد در چهارشنبه گذشته است.
 
بر اساس آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا هفته گذشته 8.26 تن افزایش یافت.
 
در این بین طبق نظرسنجی رویترز که طی دو هفته گذشته از 38 تحلیلگر انجام گرفت، تحلیلگران قیمت هر اونس طلا در سال آینده را 1153 دلار پیش بینی کردند که هشت درصد کمتر از پیش بینی انجام گرفته در نظرسنجی ماه ژوییه بود. قیمت هر اونس طلا برای امسال هم 1165 دلار پیش بینی شد که کمتر از رقم 1193 دلار مورد پیش بینی در سه ماهه سوم بود. این فلز ارزشمند از ابتدای سال 2015 تاکنون به طور متوسط 1177 دلار بوده است اما انتظار می‌رود در سه ماهه پایانی سال به 1125 دلار نزول کند.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، به 15.8885 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.3 درصد کاهش، به 1011 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.7 درصد کاهش، 691 دلار معامله شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کاهش
نظرات بینندگان