arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

دردسری به نام ژوزه برای پرسپولیس

تصمیمات اشتباه مدیریتی در باشگاه های بزرگ باعث شده تیم هایی مانند استقلال یا پرسپولیس در سالهای گذشته موفق نباشند. برخی مدیرانی که به دلیل روابط سیاسی به جایگاه مدیریتی این دو باشگاه بزرگ رسیده و معمولا ناموفق بودند تصمیماتی اتخاذ کرده اند که باعث شده دردسرهای این باشگاه تا سالها ادامه داشته باشد. یکی از این مشکلات قرارداد رویانیان با مربی سابق پرسپولیس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مانوئل ژوزه پرتغالی كه در زمان مدیریت محمد رویانیان سرمربی پرسپولیس شد، با این تیم نتایج ضعیفی گرفت و كنار گذاشته شد. مانوئل دردسری به نام ژوزه برای پرسپولیسژوزه سرمربی پرتغالی سابق پرسپولیس با قراردادی گرانقیمت و بالای یک میلیون دلار برای هر سال هدایت این تیم را برعهده داشت. نتایج ناامیدکننده این مربی باعث شد سرانجام رویانیان سراغ  گل محمدی برود. یحیی که در هفته پنجم لیگ دوازدهم از سرمربی گری صبا استعفا داد ه بود تا دستیار ژوزه شود می‌دانست دیر یا زود سند مربیگری قرمزها به نام او زده می‌شود. اما باشگاه پرسپولیس قصد داشت تا مانوئل ژوزه را راضی کند تا با رضایت خاطر پای برگه فسخ قرارداد را امضا کند.

این پرتغالی نصف مبلغ را در ازای یک نیم فصل گرفته بود اما تنها شرطش برای برکناری گرفتن  مبلغ همه قرارداد بود. آنها چند نشست را برگزار کردند اما هرگز به توافق نرسیدند. از این رو پرسپولیسی‌ها هدایت کادر فنی را به یحیی سپردند اما عنوان کردند مانوئل کماکان باید در کنار آنها باشد تا بعدا این مربی ادعا نکند اخراج شده است. چند هفته این بازی تشریفاتی ادامه داشت تا اینکه این مربی ایران را ترک کرد و بلافاصله برای گرفتن باقی قراردادش به فیفا شکایت کرد. اما پرسپولیسی‌ها هم بیکار ننشستند و همان زمان کمیته حقوقی این باشگاه نامه‌ای را به فیفا زد و عنوان کرد مانوئل ژوزه در صورتی که با آنها قرارداد داشته ایران را ترک کرده است. پرسپولیسی‌ها به واسطه این شکایت، طلب دریافت غرامت 450 هزار یورویی را کردند. اینک خبر می‌رسد که هر دو پرونده به صورت موازی در فیفا به جریان افتاده و از آنجایی که طرفین ادعایی متناقض علیه یکدیگر را دارند جریان دادرسی قطعا طولانی مدت خواهد بود. رویانیان که می‌دانست در صورت ترک ایران توسط مانوئل او صاحب برگ برنده می‌شود در همان برهه در مصاحبه‌ای گفت ما حاضر بودیم با این مربی توافق کنیم اما حالا که کار به شکایت رسیده او باید 4 سال به دنبال پولش بدود. کمی بعدتر رویانیان ادعا کرد با توجه به مستندات پرونده، آنها مبلغی را از این مربی به عنوان غرامت می‌گیرند!

 رد مبلغ از سوی پرسپولیسی ها
شکری مشاور حقوقی سابق باشگاه پرسپولیس گفت: مبلغ قرارداد مانوئل ژوزه به یورو بوده است اگر مبلغ قرارداد ژوزه را به صورت ریالی محاسبه کنیم 10میلیارد تومان نمی‌شود. همچنین ژوزه یک بخش از دستمزدش را با توجه به مدت فعالیتش در باشگاه پرسپولیس گرفته است. وی در ادامه عنوان کرد: این مربی پرتغالی از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد و باشگاه هم متعاقبا این کار را انجام داد. پرونده ژوزه ماه گذشته در مرحله تحقیقات بوده است و بعد از آن به یکی از قضات اهل انگلستان سپرده شد که آن را رسیدگی کند.به هر حال دادگاه با دفاعیه‌ای که باشگاه پرسپولیس انجام داده و مدارکی که ژوزه در اثبات فعالیتش ارائه کرده رای صادر می‌کند. شکری بیان کرد: خواسته های باشگاه پرسپولیس و ژوزه زیاد است. به هر حال باشگاه پرسپولیس طرح شکایتش 700 میلیون یورو غرامت از ژوزه را مطالبه کرده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال تا وقتی که رای صادر نشود هر گونه پیش داوری در مورد حکم درست نیست امیدوارم دادگاه رای این پرونده را به سود باشگاه پرسپولیس صادر کند. به هر حال رویانیان مبلغ قرارداد 10 میلیاردی ژوزه را تکذیب و بیان کرده که کل مبلغ قراردداد این مربی 2/1 میلیون یورو بوده که 50 درصد دادیم و 600هزار یورو باقی مانده است. مدیرعامل سابق پرسپولیس بیان کرده که مگر ما کل پرتغال را خریده بودیم که 50 میلیارد تومان بشود. به هر حال باید دید فیفا یک زمانی حکم پرونده ژوزه را صادر می‌کند تا حقایق آشکار شود.

 تناقضات
روز شنبه گذشته باشگاه خبرنگاران در گزارشی در این خصوص نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که مانوئل ژوزه پس از شکایتی که از باشگاه پرسپولیس کرده اجازه داشته تا 5 برابر مبلغ قرارداداش پول بگیرد. یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس در این رابطه گفت: کل رقم قرارداد مانوئل ژوزه 2/1 میلیون یورو بوده که 50 درصد را به صورت نقد گرفته که 600 هزار یورو مانده بود که از باشگاه پرسپولیس جدا شد و بعد از آن شکایت کرد. این مقام مسئول بیان کرد: باشگاه پرسپولیس آمادگی اش را برای پرداخت مابقی قرارداد ژوزه  اعلام کرده بود اما ژوزه خواستار رقم بیشتری شده است. این مقام آگاه توضیح داد که مستندات را ارائه دادیم و منتظر رای دادگاه فیفا هستیم.

منبع: آرمان
نظرات بینندگان