arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

لاله زار پاکسازی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل استاندارد تهران از جمع آوری 12هزار کلیدبرق مینیاتوری با نام جعلی در یک ماه گذشته در بازار لاله زار تهران خبر داد.

مسلم بیات افزود: در پی شکایت یکی از تولیدکنندگان کلیدهای برق مینیاتوری مبنی بر جعل نام تجارتی اش بر روی این نوع کالا از نوع غیراستاندارد آن، بازرسان این اداره کل در راستای نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای مشمول استاندارد اجباری، اقدام به بازرسی میدانی از محل های توزیع این نوع کالا در سطح شهر کردند.

وی گفت: بازرسان استاندارد در جریان این بازرسی ها 12هزار عدد کلیدبرق مینیاتوری را با جعل علامت استاندارد در محدوده بازار فروش لوازم الکترونیکی خیابان لاله زار شناسایی و توقیف کردند.

بیات خاطر نشان کرد: که سال گذشته نیز حدود 59 هزار عدد کلید مینیاتوری غیراستاندارد در سطح شهرستان تهران جمع آوری شد.

بیات با تاکید بر اینکه تولید، تمرکز و توزیع کالاهای غیراستاندارد جرم محسوب می شود گفت: در صورتی که تولیدکنندگان، بنکداران و عرضه کنندگان اقدام به تولید، انبار و عرضه کالاهای غیراستاندارد کنند طبق قانون با مجازات هایی شامل حبس، جزای نقدی و پلمب واحد تجاری خود روبرو خواهند شد.

وی افزود: اتحادیه ها باید نسبت به محصولات تولیدی و توزیعی در محدوده فعالیت خود نظارت و کنترل کاملی داشته باشند تا با جلوگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد به چرخه بازار عرصه را برای افرادی سودجو که تهدید کنندگان سلامت جامعه هستند تنگ کنند.

بیات ضمن تاکید بر استمرار بازرسی ها از واحدهای تولیدی، انبار و توزیعی، خواستار همراهی و مساعدت همه ارگان های ذیربط در برخورد با متخلفان شد و گفت: تنها در این صورت است که می توان با متخلفان مقابله کرد و راه هرگونه سوء استفاده را بر روی آنان بست.

مدیرکل استاندارد استان تهران خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه در تماس با سامانه تلفنی 1517 مراتب را به کارشناسان این اداره کل گزارش دهند.
برچسب ها: مینیاتوری ، کلید ، برق ، بازرسان
نظرات بینندگان