arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

چگونه «مک‌دونالد» بی‌صدا وارد ایران شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از انتشار خبر جنجالی آگهی شرکت مک‌دونالد برای اعطای نمایندگی در تهران و باز کردن فرم ثبت نام الکترونیک نمایندگی‌اش در ایران، حالا اسنادی به دست آمده است که نشان می‌دهد این شرکت بزرگ صنایع غذایی که به نماد آمریکا شهرت دارد، دو سال پیش به ثبت رسیده است. 

علامت تجاری شرکت مک‌دونالد در ایران با نام های تجاری «مک‌فلری» و «McFLURRY» که نام یکی از محصولات شرکت مک‌دونالد است، به ثبت رسیده است.

زهرا معصومی‌پور کارشناس ثبت شرکت‌ها در گفت‌وگویی این‌گونه توضیح می‌دهد که «در بحث ثبت شرکت‌ها، گرفتن نمایندگی با گرفتن شعبه از یک شرکت تفاوت می‌کند. اگر یک شرکت خارجی در کشور نمایندگی داشته باشد با همان علامت تجاری خود فعالیت می‌کند ولی اگر بخواهد شعبه‌ای از آن شرکت باشد با علامت تجاری ثبت‌ شده متفاوتی از آن شرکت فعالیت می‌کند.»

براساس آنچه در روزنامه رسمی به تاریخ ۵ مرداد ۹۳ ثبت شده است شرکت مک‌دونالد به مدت ۱۰ سال، علامت تجاری خود را در ایران به ثبت رسانده است:

مک‌دونالد که یکی از اصلی‌ترین نمادهای سبک زندگی آمریکایی به شمار می‌رود دارای بیش از ۳۱ هزار شعبه و یک و نیم میلیون کارمند در سراسر دنیاست. این شرکت که به عنوان نماد کاپیتالیسم آمریکایی در جهان شناخته می‌شود با صرف هزینه‌های سنگین تبلیغاتی در صدد حفظ موقعیت خود به عنوان رتبه اول در حوزه مواد غذایی است.

چگونه «مک‌دونالد» بی‌صدا وارد ایران شد؟
منبع: مشرق
نظرات بینندگان