arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

قشقاوی: سعودی‌ها حتی آب به حجاجی که زیر دست و پا افتاده بودند، ندادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از روابط عمومی هیأت و کانون خادم الرضا (ع) حسن قشقاوی جمع عزاراداران هیأت خادم الرضا (ع) قم با اشاره به جاودانگی واقعه عاشورا در تاریخ، اظهار داشت: در کربلا یک در یک سمت هرچه فضیلت و خوبی است قرارداشته است، اگر رابطه پدر و فرزندی را در نظر بگیریم می‌توانیم به امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر اشاره کرد و اگر رابطه برادری باشد می‌توانیم به رابطه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) اشاره کرد و اگربخواهیم از ایثار مادران شهید نام ببریم می‌توانیم به اسوه مادران شهید یعنی حضرت زینب اشاره کنیم.

معاون کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه با بیان اینکه در برابر این جلوه‌های خوبی در عاشورا، لشکری از تمام زشتی‌ها و پلیدی‌ها وجود داشت، افزود: عمر سعد، شمر، خولی و دیگر افرادی که در لشکر یزیدی قرار داشتند و با امام حسین (ع) جنگیدند نمادهای پلیدی و شقاوت بودند.

معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما درمذاکراتمان با طرف سعودی گفتیم در منا شاهد بی تدبیری شما بودیم، تصریح کرد: متاسفانه ماموران سعودی در منا چهارساعت به ما اجازه ندادند بالای سر جنازه‌های خود در منا برویم و حتی آب نیز به حجاجی که زیر دست و پا افتاده بودند هم ندادند و ما به طور جدی پیگیر روشن شدن دلایل فاجعه منا هستیم.

وی با بیان اینکه ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی واقعه منا را پیگیری خواهیم کرد، افزود: ما همواره به دنبال پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و خوشبختانه امروز در عرصه‌های دفاعی توانستیم شاهد افتخار آ، رینی برای کشور باشیم.

قشقاوی با بیان اینکه امروز هم لشکر یزیدی و حسینی در برابر ما قرار دارند، اظهار داشت: امیدواریم همه ما در زندگی خود حسینی باشیم و با لشکر حسینی بیعت کنیم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: عاشورا ، کنسولی ، سعودی ، منا
نظرات بینندگان