arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

سارقانی در کمین صاحبان خودروهای لوکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از اواخر مردادماه سال جاری وقتی مرد جوان در برابر پارکینگ خانه‌شان هدف دزدی از سوی دو تبهکار موتورسوار قرار گرفت، تیمی از مأموران اداره 18 پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.

 مرد جوان که هدف زورگیران قرار گرفته بود، به افسر تحقیق گفت: وقتی از سر کار به خانه‌ام برگشتم، جلوی خانه رسیدم. از خودرو پیاده شدم تا در پارکینگ را باز کنم، هنوز به سمت خودرو بازنگشته بودم که مرد جوانی با باز کردن در خودرویم، کیفم را که روی صندلی عقب بود سرقت کرد و سوار بر موتور آبی‌رنگ همدستش که در چند قدمی ما ایستاده بود، گریخت.

در حالی که هنوز هیچ سرنخی از این دو دزد جوان نبود، کارآگاهان خود را در برابر سرقت‌های سریالی آنان دیدند که با شگرد مشابهی در برابر پارکینگ خانه‌ها به کمین نشسته یا با شناسایی خودروهایی که کیف‌هایشان را در صندلی‌های خود گذاشته بودند، به تعقیب آنها پرداخته و در فرصت مناسب دست به کیف‌قاپی می‌زدند.

با وجود اینکه در قوی‌ترین فرضیه، پلیس بر این باور بود که تبهکاران این باند از حرفه‌ای‌ها هستند، هیچ چهره‌نگاری‌ای صورت نگرفت تا اینکه کارآگاهان به بررسی دوربین‌های مداربسته دست زدند و تصاویری را پیش روی خود دیدند که نشان می‌داد این دو دزد با موتور آبی چگونه به شکارهای زیرکانه دست می‌زنند.

همین فیلم‌ها چهره دزدان را پیش روی تیم پلیسی قرار داد و مشخص شد سه پسر در گذشته به خاطر جرایم سرقت و مواد مخدر به زندان افتاده‌اند و دو تن از آنان محمد نام داشته و دیگری مسعود است.
خیلی زود مخفیگاه این سه تبهکار حرفه‌ای در شرق استان تهران شناسایی شد و کارآگاهان صبح روز هفتم مهرماه در عملیاتی همزمان و غافلگیرانه هر سه را دستگیر کردند.

این مردان که ابتدا ادعای بی‌گناهی داشتند، وقتی فیلم صحنه‌های سرقت را دیدند و موتور آبی‌رنگ از خانه یکی‌شان به دست آمد، چاره‌ای جز اقرار ندیدند.

مسعود گفت: به جز کیف‌قاپی‌های خیابانی وقتی در خیابان‌های بالای شهر پرسه می‌زدیم، حواسمان به خودروهای مدل بالا بود و با شناسایی طعمه‌هایمان که کیف‌هایشان را در صندلی عقب گذاشته‌اند پنهانی آنها را تعقیب کرده و در فرصت مناسب و بیشتر در برابر پارکینگ‌ها دست به سرقت زده و فرار می‌کردیم.

ایران
برچسب ها: خودروی لوکس ، سارقان
نظرات بینندگان