arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

ژاپنی ها برای کدام پروژه های ایران مذاکره کردند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در صورتی که ژاپنی ها آمادگی 100 درصدی فاینانس پروژه های ایرانی را داشته باشند، از این کار استقبال خواهیم کرد.
 
مدیران سه شرکت بزرگ نیروگاهی ژاپن برای مذاکره درباره نحوه حضور در بازار برق با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی دیدار کردند.
 
 هوشنگ فلاحتیان در حاشیه دیدار با مدیران شرکت های ماروبنی (Marubeni Power System)، هیتاچی (Hitachi)و میتسوبیشی (Mitsubishi) ژاپن در ساختمان ستادی وزارت نیرو با بیان اینکه مدیران این شرکت ها آمادگی خود را برای ساخت نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی در ایران اعلام کرده اند، اظهار داشت: بحث تعهدات کاری و خدمات پس از فروش برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 
وی با بیان اینکه مردم ایران و مسؤولان به جامعه ژاپن علاقمند هستند و تمایل دارند بتوانند با مشارکت با شرکت های ژاپنی در ساخت نیروگاه ها از تجربیات آنان استفاده کنند، افزود: در صورتی که این شرکت ها آمادگی 100 درصدی فاینانس پروژه های ایرانی را داشته باشند، از این کار استقبال خواهیم کرد.
 
فلاحتیان ادامه داد: ژاپنی ها انسان های پرتلاش، سختکوش، مودب و باتجربه و بسیار مسؤولیت پذیر هستند و چنانچه بتوانند پروژه های داخلی را به صورت کامل با بهره دو تا سه درصد و بازپرداخت اقساط 12 ساله پس از راه اندازی نیروگاه فاینانس کنند، حاضریم پروژه های تا سقف پنج میلیارد دلار شامل احداث نیروگاه و استفاده از تجهیزات در پست های 63 و 230 کیلوولت را به آنان واگذار کنیم.
 
یکی از مدیران ژاپنی نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، گفت: رضایتمندی مشتری برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت توافق و همکاری متعهد می شویم وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و تحت هیچ شرایطی قصوری در ارایه خدمات پس از فروش نداشته باشیم.
نظرات بینندگان