arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

شیخ سلمان نامزد ریاست فیفا می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت؛ مقامات ارشد فوتبال اصرار دارند که او برای ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) داوطلب شود.

به گزارش بی بی سی نیوز، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه بحرینی در نامه ای به اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با بیان اینکه هنوز نامزد این سمت نشده است، افزود: شمار فزاینده ای از مسئولان ارشد فوتبال، اعضای فیفا و سایر افراد به من اصرار می کنند که قدم پیش بگذارم.

انتخابات ریاست فیفا هفتم اسفند ماه برگزار می شود. داوطلبان تا چهارم آبان ماه (26 اکتبر) فرصت دارند درخواست خود را همراه با نامه حمایت پنج فدراسیون فوتبال ارایه کنند.

شیخ سلمان در ماه ژوئیه از نامزدی میشل پلاتینی رییس یوفا برای ریاست فیفا حمایت کرد، اما بدنبال تعلیق 90 روز پلاتینی به نظر می رسد اکنون خود او آماده است خود قدم پیش بگذارد.
شیخ سلمان 49 ساله پسرعموی پادشاه بحرین است .

شیخ سلمان درنامه خود به تاریخ 26 مهرماه اظهار داشت که هنوز این موضوع را بطور عملی بررسی نکرده است.

وی از اعضای کمیته اجرایی اف سی درخواست کرد نظرات خود را ابراز کنند و تاکید کرد که تا زمانی که نظر آنها را نشنود، تصمیم نمی گیرد.

وی افزود: شما و عضویت ای اف سی که نمایندگی آنها را به عهده دارید کسانی هستند که من در مقابل آنها مسئول هستم و انتخابم کردید تا به راهنمایی و خدمت بپردازم. بدون دریافت نظر شما قادر به انجام وظیفه نخواهم بود.

وی گفت که قبل از تصمیم گیری با دوستان نزدیک، مشاوران و خانواده اش مشورت خواهد کرد.
کارزار تبلیغاتی شیخ سلمان برای انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا، تحت الشعاع اتهام دخالت وی در نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات مردمی 2011 بحرین قرار گرفت. با این حال او این اتهامات را قاطعانه رد کرده است.

کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال امروز نشست اضطراری برگزار می کند و انتظار می رود تاریخ برگزاری انتخابات ریاست فیفا در روز هفتم اسفند ماه را تایید کند.
انتظار می رود فرایند اصلاحات فیفا نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان