arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

صدور 366 جواز دفن برای جانباختگان فاجعه منا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده سازمان پزشکی قانونی در ارتباط با جمع بندی گزارش این سازمان درباره منا گفت: 366 جواز دفن برای جانباختگان فاجعه منا صادر شده است.

مهرداد علی بخشی روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با خبرنگاران افزود: از این تعداد جواز دفن صادر شده 144 جواز مربوط به استان تهران و 222 مورد جواز دفن مربوط به استان های دیگر کشور است.

وی اضافه کرد: 22 جسد مجهول الهویه داریم که از آنها آزمایش DNA گرفته شده که در مجموع 388 پیکر جانباختگان از عربستان به پزشکی قانونی فرستاده شده است .

علی بخشی اعلام کرد: از زمان اعلام وقوع این حادثه به دلیل اینکه قرار بود پیکر جانباختگان منا از طریق فرودگاه مهرآباد به کشور منتقل شود و هدایت آن به عهده پزشکی قانونی استان تهران بود، تمام پرسنل از آمادگی برخوردار بودند.

مدیر اجرایی و دبیر ستاد مدیریت بحران استان تهران بیان کرد: در 18 استان کشور جانباختگان از فاجعه منا داشتیم که پیکر این جانباختگان در پنج مرحله وارد تهران شد.

مدیر اجرایی و بحران پزشکی قانونی استان تهران گفت: برخی از پیکرها از نظر طبیعی قابل شناسایی بودند، اما برخی از پیکرها به دلیل تغییرات جسد بعد از مرگ قابل شناسایی نبودند که از آنها آزمایش DNA گرفته شد.

**از همه جانبختگان منا آزمایش DNA گرفته شده است
علی بخشی خاطر نشان کرد: از همه پیکرهای جانباخته فاجعه منا که به کشور منتقل شده اند آزمایشDNA گرفته شده است.
وی اضافه کرد: از هفته گذشته از خانواده های مفقودین (پدر و مادر یا فرزندان) جانباختگان فاجعه منا خواسته شده است برای دادن آزمایش DNA به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

**گروه پنج نفره پزشکی قانونی هنوز به عربستان اعزام نشده است
نماینده سازمان پزشکی قانونی در فاجعه منا در خصوص اعزام یک گروه پنج نفره از پزشکی قانونی ایران به عربستان گفت: هنوز این گروه به عربستان اعزام نشده اما این گروه آماده اعزام است.
علی بخشی تاکید کرد: تاکنون از بین پیکرهای انتقال یافته به کشور هیچ موردی از جسد غیر ایرانی مشاهده نشده است.
وی در خصوص تشخیص هویت جانباختگان فاجعه منا گفت: پزشکی قانونی و پلیس تشخیص هویت همکاری های خوبی در این باره با هم داشته اند.

**21 جسد دیگر غیر ازفاجعه منا از عربستان به ایران منتقل شد
علی بخشی گفت: 21 پیکر دیگر غیر از فاجعه منا به ایران منتقل شد که سه تایی آن مربوط به حادثه سقوط جرثقیل بود و یک نفر مصدوم منا که زنده به ایران منتقل شد، اما در ایران فوت کرد و باقی این اجساد مربوط به دیگر فوتی های غیر حادثه منا بود.
مدیراجرایی پزشکی قانونی استان تهران گفت: دلیل مرگ جانباختگان فاجعه منا صدمه به دلیل ازدحام جمعیت بود.
ادامه دارد....
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان