arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

گروهی که رو به دوربین قربانیانش را سر می‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«به روایت خنجر» یک مستند گزارشی- تحلیلی است که در آن با کارشناسانی از نقاط مختلف دنیا درباره پروپاگاندای داعش در رسانه‌ها بحث شده است.

حنیف شهپر راد تهیه‌کننده و کارگردان درباره‌ی ویژگی‌های «به روایت خنجر» توضیح داد: این مستند تاریخ پروپاگاندا در قرن بیستم را تحلیل می‌کند و قیاسی بین این تاریخچه با فعالیت‌های رسانه‌ای داعش برقرار می‌کند.

او افزود: این مستند به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه داعش در فضای مجازی و جراید، گسترش پیداکرده است.

گفت‌وگو با کارشناسانی از نقاط مختلف دنیا
شهپر راد این مستند را یک اثر گزارشی تحلیلی دانست و ادامه داد: تلاش ما بر این بود که با کارشناسانی از نقاط مختلف دنیا مصاحبه داشته باشیم. محمد العاصی امام‌جمعه سابق واشنگتن، جوی ال کارگردان فیلم‌های تبلیغاتی از نیویورک و استیو رز، منتقد روزنامه‌ی گاردین ازجمله این افراد هستند.

او گفت: این مستند بیشتر به تحلیل مفهوم ترس در رسانه می‌پردازد و ما به آغاز پروپاگاندا، سینما و سوءاستفاده از رسانه در تاریخ مثل شوروی یا جنگ ویتنام پرداختیم.

بررسی تکنیک‌های داعش برای جذب مخاطب
کارگردان «به روایت خنجر»، بابیان این مطلب که ما به تکنیک‌هایی پرداخته‌ایم که داعش از آن‌ها استفاده کرده تا مخاطب داشته باشد، افزود: در این مستند سعی شده، به این مساله پرداخته شود که داعش چگونه آدم‌های مختلفی را از کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس جذب خودکرده است.
شهپر راد با اشاره به تلاش برای فاصله گرفتن از نگاه خبری و داشتن نگاه تحلیلی، یادآور شد: اکثر جریان رسانه‌ای داعش و گروه‌های تکفیری در فضای مجازی وجود دارد و فرقه‌های تکفیری از فضای مجازی و رسانه‌ای استفاده می‌کنند.

«به روایت خنجر» شنبه دوم آبان ساعت 22 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود. سعید رسولی تصویربردار، فرشته پرنیان تدوینگر و الهام بختیاری ویدیو گرافیست این مستند هستند.

برچسب ها: روایت ، خنجر ، داعش ، مجازی
نظرات بینندگان