arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

16 هزار فرد مسلح،سلاح خود را تحویل مقام های سوری دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت آشتی ملی سوریه روز سه شنبه اعلام کرد که در نتیجه روند آشتی ملی طی 2 سال اخیر، حدود 16 هزار عنصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی مستقر در اطراف دمشق و حمص، سلاح های خود را تحویل مقام های دولتی سوریه داده اند.

«علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه در گفت گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود: آشتی در شهرها و روستاهای مختلف روند خود را طی می کند و ماموریت ما بازگرداندن آرامش و زندگی مسالمت آمیز به تمام مناطق است.

به گفته وی، شمار کسانی که طی 6 ماه گذشته سلاح های خود را در اطراف دمشق بر زمین گذاشته اند به حدود 6 هزار نفر می رسد، اما در حمص و حومه غربی آن بیش از 10 هزار نفر طی 2 سال گذشته سلاح خود را بر زمین گذاشته اند.

حیدر در مورد دیدگاه دولت سوریه نسبت به گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد سوریه، گفت: آنها فرماندهی و عقیده مشخصی ندارند. امثال این گروه ها که خارج از چارچوب قانونی فعالیت می کنند و علیه کشور دست به سلاح برده اند، تفاوت زیادی با تروریست ها ندارند. ما در عمل شاهد آموزش دادن و مسلح کردن تروریست ها توسط این گروه هستیم و آنها حق تصمیم گیری مستقل ندارند و به کشورهایی که از آنها حمایت می کنند، تکیه دارند.

وزیر آشتی ملی سوریه یادآور شد: از نظر دولت سوریه، ارتش آزاد یک گروه تروریستی است.
این در حالیست که اکثر کشورهای غربی از این گروه به عنوان مخالفان معتدل و اصلی ترین گروه مخالف نیروهای دولتی یاد می کنند و از ابتدای بحران سوریه تاکنون از طرف برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه و آمریکا برای آموزش و مسلح کردن تروریست ها، حمایت می شود.

حیدر ادامه داد: به گفته نمایندگان دولت سوریه، گروه های مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه به صورت گسترده ای به گروه های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» می پیوندند و یا با این گروه ها برای اجرای عملیات نظامی مشترک علیه ارتش سوریه متحد می شوند، همانطور که در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه شاهد آن بوده ایم.

بحران سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و حامیان منطقه ای آن ها برای سرنگونی دولت سوریه، آغاز شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان