arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

رایزنی سیسی با روسیه درباره ساخت نیروگاه هسته ای در مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر روز سه شنبه در دیدار با رییس شرکت روس اتم روسیه درباره احداث یک نیروگاه اتمی در مصر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم٬ در این دیدار دو طرف در مورد جوانب مالی و فنی این طرح مذاکره کردند.

سرگی کرینکو رییس شرکت روس اتم در این دیدار تاکید کرد: این شرکت تمایل دارد با طرف مصری درخصوص اجرایی شدن این طرح به گفت وگو ادامه دهد.

سیسی ماه گذشته در دیدار از مسکو با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در خصوص احداث یک نیروگاه اتمی در مصر به توافق رسیده بود.

سرگئی ایوانوف رییس دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور تجهیزات و بالگردهای لازم را برای تجهیز ناوهای بالگردبر «میسترال» ساخت فرانسه، در اختیار مصر خواهد گذاشت.

فرانسه به سفارش روسیه دو فروند ناو بالگردبر میسترال ساخت که در آنها تجهیزات روسی نصب شده بود، اما در پی بروز بحران اوکراین و اختلافات میان مسکو و غرب، پاریس از تحویل این ناوها به روسیه امتناع ورزید.

روسیه و فرانسه پس از چند ماه مذاکرات، در ماه اوت با بازپرداخت هزینه معامله اولیه به مسکو موافقت کردند که بر اساس آن فرانسه تجهیزات و مواد ارسالی را نیز به روسیه باز می گرداند.
براساس این گزارش، قرار است این تجهیزات در اختیار مصر گذاشته شود.

سیسی در ماه های اخیر روابط و سیاست خارجی خود را بیش از پیش با روسیه همسو کرده است که موجب نگرانی و خشم برخی از کشورهای منطقه شده است.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز روز سه شنبه با بیان اینکه هدف روسیه، نابودی تروریسم در سوریه است، افزود: قاهره از هر گونه راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت می کند.
عملیات هوایی روسیه با هماهنگی دمشق در سوریه از چهارشنبه 8 مهر (30 سپتامبر) آغاز شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: مسکو ، تجهیزات ، فروند
نظرات بینندگان