arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴

نابودی72 هدف دیگر در سوریه توسط جنگنده های سوخو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع روسیه از گسترش دامنه عملیات بمباران مواضع تروریست ها در سوریه خبر داد و اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 72 موضع و پایگاه تروریست ها هدف جنگنده های سوخو قرار گرفته است.

 ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری روسیه 24 گفت: مواضع تروریست ها در استان های حما، ادلب، لاذقیه، دمشق، حلب و دیرالزور هدف بمباران ها قرار گرفت.
مقرهای فرماندهی تروریست ها، انبار مهمات و سوخت، مراکز ارتباطی و مخابراتی، مواضع آتشباری و خطوط دفاعی نزدیک به محل استقرار ارتش سوریه در کانون بمباران های روسیه قرار دارد.
روسیه که هفته گذشته شمار پروازهای رزمی و بمباران اهداف تروریست ها را کاهش داده بود، اعلام کرد با توجه به تحرکات گروه های تروریستی برای تغییر موضع و نابودی تقریبا تمامی پایگاه های شناخته شده، با اجرای عملیات تجسسی و شنود الکترونیکی یکپارچه، پناهگاه ها و مقرهای استتار شده و جدید تروریست ها به ویژه داعش کشف شد که همین امر سبب افزایش و دامنه بمباران ها شده است.
روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته و تاکنون بیش از 700 هدف را نابود کرده است.
عملیات چند ماهه انتقال صدها تن تسلیحات و نیازهای جنگی روسیه به سوریه با هواپیماهای پهن پیکر روسی به ویژه روسلان و همچنین اعزام گروه کماندویی حرفه ای شیطان دریا برای محافظت از یگان های روسی و جنگنده ها در بی خبری کامل غرب انجام گرفت تا این که هفتم مهرماه پس از اخذ مجوز پارلمانی براساس درخواست دولت سوریه، عملیات بمباران ضد تروریستی با دستور پوتین آغاز شد.
روسیه اعلام کرده است که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و در اجرای قراردارد همکاری با دولت قانونی سوریه انجام و ادامه خواهد یافت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان