arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴

سردارکمالی آب پاکی را رو دست کی‌روش ریخت/تعیین وضعیت سربازی مهردادپولادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با شروع فصل گذشته لیگ‌برتر، برخی از بازیکنان که کارت پایان خدمت آنها مشکل داشت، از همراهی تیم‌ملی فوتبال محروم شدند. این محرومیت تا زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا ٢٠١٥ در استرالیا هم ادامه داشت تا با نزدیک‌شدن به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و درخواست کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی از مسئولان برای دراختیار داشتن بازیکنان سرباز تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با درخواست از سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مجوز حضور مهرداد پولادی، سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده و حسین ماهینی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را گرفت. البته کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی از این چهار نفر فقط مهرداد پولادی و سروش رفیعی را همراه با تیم‌ملی به جام ملت‌های آسیا برد.

 بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و برنگشتن مهرداد پولادی به ایران، مسئولان سازمان نظام وظیفه تصمیم گرفتند بازیکنانی که کارت پایان خدمت آنها مشکل داشته باشد دیگر اجازه حضور در تیم‌ملی را ندارند. اما در روزهای گذشته صحبت‌هایی مبنی بر درخواست محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستادکل نیروهای مسلح برای حضور ورزشکاران متخلف در تیم‌های ملی شنیده می‌شد که روز گذشته سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح،  در واکنش به این صحبت‌ها گفت: «چندی‌پیش نامه‌ای از سوی وزیر ورزش و جوانان رسانه‌ای شد که بر اساس آن از ستاد کل نیروهای مسلح خواسته شده بود تا اجازه حضور ورزشکارانی که در روند سربازی خود تخلف کرده بودند، در تیم‌های ملی داده شود. او با بیان اینکه این درخواست با دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به کمیته تخصصی ارجاع و در آنجا موردبررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در نهایت با توجه به تصمیم این کمیته و همچنین عدم تمایل افکار عمومی با بازی این افراد در تیم‌ملی، تصمیم بر این شد که ورزشکاران متخلف تا پایان دوران سربازی خود اجازه بازی در تیم‌های ملی را نداشته باشند.

 جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این تصمیم قطعی است و در مورد کلیه ورزشکارانی که در روند سربازی خود تخلف یا اقدام به جعل و دسیسه کرده بودند، صدق می‌کند، اظهار کرد: در این بین نیز فرقی بین فوتبالیست‌ها یا دیگر ورزشکاران وجود ندارد. سردار کمالی همچنین در مورد آن دسته از ورزشکاران سربازی که در حال حاضر مشغول طی‌کردن روند سربازی خود هستند نیز گفت: «برای آن دسته از ورزشکارانی که هم‌اکنون سرباز بوده و تخلفی در پرونده‌شان وجود ندارد، نه تنها محدودیتی لحاظ نشده بلکه ستاد کل نیروهای مسلح با تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها کمال همکاری را خواهد داشت». بعد از بازی با عمان صحبت‌های زیادی مبنی بر نبود جایگزین مناسب برای مهرداد پولادی در پست دفاع چپ تیم‌ملی مطرح شده است. سردار کمالی در پایان حرف‌هایش در مورد اینکه گفته می‌شود نبود ورزشکاران به تیم‌های ملی ایران ضرر می‌زند نیز گفت: «من کارشناس ورزشی نیستم اما باید قانون برای تمام شهروندان یکسان اجرا شود و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. در این خصوص اگر واقعا چنین ادعایی مطرح است، فدراسیون‌های ورزشی و مسئولان مربوطه باید چاره‌اندیشی کنند و نمی‌شود یک نفر با تخلف و نقض حقوق دیگران بخواهد مجوز حضور در تیم‌ملی را هم دریافت کند».

سردار کمالی همچنین در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازداشت پولادی که بعد از سربازشدن از قطر به ایران برنگشته به «کاپ» گفت: «او هر زمان به ایران بازگردد درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌شود و اگر برنگردد هم به جمع سربازان غایبی می‌پیوندد که در ایران حضور ندارند».

منبع: شرق
نظرات بینندگان