arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

مهم‌ترین پرونده زمین‌خواری به بیت‌المال بازگشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری از صدور رأی قطعی به نفع بیت المال در مهمترین پرونده زمین خواری پس از 20 سال رسیدگی خبرداد.

  علی محمدی مقدم اظهار کرد: زمین خواری و دست اندازی به اراضی دولتی و منابع ملی در سنوات اخیر در کشور واقعیت تلخی است که رنجش آحاد جامعه و بویژه مقام معظم رهبری را به همراه داشته و ایشان در هشدار و تذکر صریح خود در اسفندماه 1393 خواستار رسیدگی دقیق و قانونی به این امر شدند.

محمدی مقدم ارزش اقتصادی پرونده 3200 هکتاری اراضی دولتی را با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی بویژه کاربری های اخیر اراضی مذکور (گردشگری و توسعه باغات) رقمی بالغ بر 1600 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری این پرونده را از حساس ترین پرونده های اختلافی منابع طبیعی در دو دهه اخیر در استان ذکر کرد و افزود: این پرونده که از سال 1373 تا 1394 درمحاکم قضایی در حال رسیدگی بود دو بار توسط دیوان عالی کشور، ماده 18 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب اعمال گردید و سرانجام با پشتیبانی های حقوقی سازمان جنگل ها، تلاش دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال و قضات شعبه 6 دادگاه تجدید نظر استان پس از 21 سال به بیت المال بازگشت.

طبق اعلام سازمان جنگل‌ها، از نظر موقعیت خاص جغرافیایی، این اراضی در مجاورت رودخانه زاینده رود و در حوزه دهستان یانچشمه از شهرستان بن واقع شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان