arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

عربستان مانع کمک رسانی هلال احمر به مردم یمن شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان با اقدام به محاصره یمن، مانع کمک رسانی به آسیب دیدگان و مجروحان یمنی توسط هلال احمر و سایر سازمان های امدادی می شود.

«نایف قانص» رییس شورای عالی انقلاب یمن و هیات همراه ظهر امروز -یکشنبه- با «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای ایشان در واقعه کربلا، به رشادت های مردم یمن در برابر تجاوزهای رژیم آل سعود اشاره کرد و افزود: مردم یمن با ایستادگی در برابر حملات وحشیانه آل سعود، دنیا را نسبت به تحولات خونبار یمن بیدار کرده اند.

وی با انتقاد از سکوت کشورها و محافل بین المللی در برابر جنایات آل سعود در حق مردم مظلوم یمن ،گفت: هر روز تعداد زنان و مردان و کودکان یمنی که بر اثر حملات وحشیانه آل سعود به شهرها و مراکز درمانی- بیمارستانی و تاسیسات زیر بنایی یمن به خاک و خون کشیده می شوند بیشتر می شود؛ در حالی که کشورهای حامی حقوق بشر و محافل بین المللی تنها نظاره گر این تحولات هستند و اقدامی برای توقف آن نمی کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این تحولات در حالی صورت می گیرد که حکام عربستان که خود مقصر اصلی بروز «فاجعه منا» در ایام حج و کشته شدن هزاران زائر بیت الله الحرام بودند تاکنون با عدم پاسخگویی، ناکارآمدی و بی کفایتی خود را بیش از پیش به جهانیان اثبات کرده اند.

وی خاطر نشان کرد عربستان با اقدام به محاصره یمن مانع کمک رسانی به آسیب دیدگان و مجروحان یمنی توسط هلال احمر و سایر سازمان های امدادی می شوند.

بروجردی با تاکید مجدد بر وجود راه حل سیاسی براساس مشارکت همه گروه های یمنی برای حل بحران این کشور،تصریح کرد: جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی باید برای پایان دادن به حملات هوایی و محاصره یمن توسط آل سعود و آغاز گفت وگوهای سیاسی گروه های یمنی، همکاری کنند.

** تا پای جان در برابر تجاوزات دشمنان یمن ایستادگی خواهیم کرد
«نایف قانص» رییس شورای عالی انقلاب یمن نیز دراین دیدار با تسلیت ایام محرم گفت: ما در سفر به ایران اوج عشق و علاقه مردم ایران به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) را درک کردیم.
وی با اشاره به تلاش های خود و دیگر اعضای شورای عالی انقلاب یمن برای رساندن صدای مظلومیت مردم یمن به سایر کشورها،افزود: در سفر به کشورهای منطقه سعی براین داریم تا با رساندن پیام مردم مظلوم یمن به گوش جهانیان اعلام کنیم که تا پای جان در برابر تجاوزات دشمنان یمن ایستادگی خواهیم کرد.
قایص با قدردانی ازحمایت های معنوی ایران از مردم یمن، تاکید کرد: از ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا از طریق ارتباطات پارلمانی با مجالس دیگر کشورها ضمن تشریح واقعیت ها، مانع از تداوم حملات وحشیانه به مردم بی دفاع یمن گردند.
وی همچنین از نهادهای امدادرسان کشورمان در خصوص ارسال کمک های بهداشتی و درمانی برای آسیب دیدگان یمنی درخواست کمک کرد.
دراین دیدار اسماعیل کوثری رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.


منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان