arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

آغاز مذاکرات جدید با توتال و لوک اویل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدمحسن قمصری از انجام دور جدید مذاکرات با شرکت‌های توتال فرانسه و لوک اویل روسیه خبر داد و گفت: مهم ترین محور انجام این مذاکرات فروش نفت خام بوده است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که تاکنون مذاکرات متعددی با شرکت های بزرگ نفتی جهان به منظور امضای قرارداد جدید فروش نفت خام در دوران پسا تحریم انجام گرفته است، تصریح کرد: روند مذاکرات نفتی با توتال و لوک اویل هم مطلوب ارزیابی می شود و توافق‌های مقدماتی و اولیه به منظور فروش نفت خام با این دو شرکت حاصل شده است.

این مقام مسئول همچنین اخیرا در گفت و گو با پایگاه خبری شرکت نفت با اشاره به اظهار تمایل پالایشگاه ‌های ژاپنی برای افزایش واردات نفت از ایران، اعلام کرده بود: ایران به دنبال کسب سهمی ۱۰ درصدی از بازار ۳.۵ میلیون بشکه‌ای نفت در ژاپن است.

در همین حال، استفان میشل مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای توتال فرانسه هفته گذشته در کنفرانسی در تهران با اشاره به آمادگی این شرکت فرانسوی به منظور بازگشت صنعت نفت ایران، بیان کرده بود: توتال آماده تامین فاینانس و تامین فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت و گاز ایران است.

این در حالی است که بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه مرداد ماه سال جاری در تهران دیدار و گفتگوهایی انجام داده اند.

وزیر نفت، شرکت توتال را یکی از شرکت‌های پیشتاز فرانسوی در زمینه استخراج نفت در ایران عنوان کرد و تاکید کرده بود: فصل جدیدی از همکاری با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدان های نفتی ایران آغاز خواهد شد.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان