arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

توضیحات تازه یک مقام افغان درباره اجساد پیدا شده در کاخ ریاست جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که گزارش پزشکی قانونی نشان می دهد که اجساد پیدا شده در کاخ ریاست جمهوری این کشور متعلق به حدود 15 سال قبل است. 15 سال قبل اواخر دوران حکومت طالبان بر افغانستان بوده است.

«سید ظفر هاشمی» روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که شش جمجمه اجساد پیدا شده، متعلق به دو مرد، دو زن و دو کودک، شناسایی شده است.

گروه طالبان ششم مهرماه سال 1376 کنترل کاخ ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفت و آبان ماه سال 1380 از این کاخ بیرون رانده شد.

دفتر مطبوعاتی رییس جمهوری دو هفته قبل با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده بود که هنگام بازسازی آشپزخانه کاخ شماره یک ریاست جمهوری، بقایای دو جسد پیدا شده که به پزشکی قانونی فرستاده شده تا پس از شناسایی به بستگان آنان تحویل شود.

در این اطلاعیه آمده بود که در صورتی که بستگان و نزدیکان آنها نباشند، دولت اقدام به دفن بقایای اجساد خواهد کرد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که پزشکی قانونی هنوز مشخص نکرده است که این افراد به چه دلیل کشته شده اند، اما این احتمال بسیار زیاد است که پس از شکنجه به قتل رسیده باشند.

این اولین بار نیست که یک گور دسته جمعی در افغانستان کشف می شود. در سال 1387 گور دسته جمعی خانواده داوود خان در حومه شرقی کابل، پایتخت این کشور پیدا شد.

افغانستان در طول چهار دهه گذشته شاهد درگیری های شدید بین گروه های مختلف برای کسب قدرت بوده است و این احتمال که در این درگیری ها، گروه های رقیب اقدام به بازداشت و کشتار دسته جمعی مخالفان خود و دفن آنان در مناطق و مراکز تحت تسلط خود کرده باشند، دور از انتظار نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان