arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۵۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

اظهار نظر سعید حدادیان درباره تعیین وقت برای ظهور

سعید حدادیان در اولین مراسم زیارت عاشورا در سال ۹۰ درباره سخنان مطرح شده درباره ظهور نزدیک امام زمان اظهار نظر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سعید حدادیان در اولین مراسم زیارت عاشورا در سال ۹۰ درباره سخنان مطرح شده درباره ظهور نزدیک امام زمان اظهار نظر کرده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از صراط نیوز، حدادیان با اشاره به مسئله ظهور گفت : برای ظهور حضرت نمی توان وقت تعیین کرد. مطابق با یک روایت اگر کسی بداند امام زمان(عج) کی ظهور خواهد کرد و این مسئله رابر سر زبان ها بیاندازد این خود سبب تاخیر در ظهور حضرت خواهد شد.

وی با اشاره به مضرات مباحث تعیین وقت برای ظهور، این سخنان را در صورت عدم تحقق ، سبب سست شدن اعتقادات عده ایی و بریدن آنها از دین و مذهب و مسئله مهدویت عنوان کرد.

سعید حدادیان در این زمینه افزود: ما همیشه باید آماده ظهور حضرت باشیم ولی ممکن است امام زمان(عجل الله فرجه) تا ۱۰۰۰ سال دیگر هم ظهور نکنند و ممکن است این مسئله همین فردا نیز اتفاق بیفتد. پیغمبر(ص) با اشاره به دو انگشت خود فرمودند فاصله بعثت من تا قیامت مانند پیش بودن این انگشت از انگشت کناری من است، یعنی این فاصله به اندازه یک بند انگشت است، حال آنکه تا قبل از قیامت باید مسئله ظهور و مسایل مرتبط با آن نیز اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد : متجاوز از پانصد نشانه برای ظهور در کتب شیعه ذکر شده که غیر از چند مورد انگشت شمار بقیه بر حسب مصالح الهی می تواند اصلا اتفاق نیفتد. هنگام ظهور حضرت مانند خورشید و اضح و آشکار بوده و حتی اهل تسنن نیز ایشان را می پذیرند.

حدادیان با بیان ماجرای یهود مدینه که با آمدن و سکنی گزیدن حول مدینه منتظر ظهور پیامبر خاتم بودند گفت: یهود می گفتند قرار است پیامبر آخر الزمان از نسل ابراهیم ظهور کند و وقتی او آمد ما زودتر از همه به او ایمان می آوریم و در حکومت او صاحب مقام و منصب خواهیم شد ولی وقتی پیامبر ظهور کردند با برآورده نشدن انتظارات یهود، آنها با پیامبر(ص) عناد ورزیدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
1
8
ایشون چیکاره هستن که نظر راجب این مسایل میدن آخه؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| BOLIVIA, PLURINATIONAL STATE OF |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
ببخشید میشه بفرمایید شماچه کاره هستید که نسبت به ایشون نظر میدید؟

ایشون همون کاره ای هستند که شما هستید.
ناشناس
| GERMANY |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
داداش به نظرم یوخده در جریان امور نیستین ایشان فعلا تا استاد دانشگاه رو رفتن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
1
2
پرفسور حداديان مگه نميشناسيد؟همه دانشگاه هاي نام دار دنيا در تكاپوي اين هستند كه اين استاد برجسترو از ان خود كنند
م ک ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
1
1
1200 نشانه در روایات در باره ظهور ذکر شده که 5 یا 7 تای آنها علایم حتمیه است و مابقی غیر حتمیه
البته بد نیست این بزرگوار در مباحثی که بیشتر تخصص دارند صحبت کنند زیرا اثرات تخریبی اظهار نظر بدون علم هم کمتر از تعیین وقتهای ابلهانه نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
0
0
عزیزان تو مملکت ما که همه چیزش به هم میاد غیر از این انتظاری نیست! تمام افراد در تمام زمینه ها صاحب نظر و کرسی هستند شاید هم از سر دلسوزی است لیکن در هر دلسوزی ای نفع وجود ندارد.
نظرات بینندگان