arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

راهبندان شاهراه شمالی-جنوبی تهران چگونه باز می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاهراه امام علی(ع) از شهرری واقع در جنوب تهران تا دار آباد واقع در شمال شرق پایتخت کشیده شده. ولی از همان روزهای اول، منتقدان این طرح عظیم می گفتند باعث ترافیک می شود.

 عکسهای ترسناک تصادفات هولناک در شاهراه امام علی(ع) به وفور در رسانه ها پیدا می شود. تصاویری که نشان می دهد این شاهراه به دلیل شیب زیادی که از شمال به جنوب دارد، چندان راه ایمنی نیست. به خصوص وقتی که برخی از رانندگان هشدارهای ممنوعیت سرعت بالای ۸۰ کیلومتر در ساعت را نادیده می گیرند و با سرعت رانندگی می کنند.

به جز ناامن بودن، راهبندانهای این بزرگراه در برخی از تقاطع ها و محل ورود مسیرهای فرعی به این شاهراه نیز مشکل دیگری از شهروندان تهرانی است. راهبندانهای این شاهراه به خصوص در تقاطع شاهراه امام علی با شاهراه شهید همت، باعث شد محسن سرخو عضو شورای شهر تهران و رییس کمیته حمل و نقل در صحن علنی این نهاد اعتراض کند که چرا مطالعات لازم درباره ترافیک این شاهراه صورت نگرفته است.

این مسئله بارها از سوی کاربران سرویس مشکلات مردم عنوان شده و اکنون یکی از شهرداران مناطق تهران در این باره می گوید در آینده ای نزدیک قرار است مشکل ترافیکی بخشی از شاهراه امام علی(ع) حل شود.

شهردار منطقه 8، از حل گره ترافیکی موجود در مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان به بزرگراه امام علی (ع)، در آینده نزدیک خبر داده و گفته شهرداری تلاش می کند این مشکل مردم را حل کند.

بهمن نوری با اعلام این مطلب گفته است: تلاش داریم در راستای بازدیدهای میدانی مهم ترین مشکل مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان و گره ترافیکی موجود در بزرگراه امام علی (ع) در اسرع وقت و با کمترین هزینه برطرف شود. در حال حاضر اقدامات لازم برای حل این مشکل آغاز شده که با همکاری مردم در کوتاه ترین زمان به نتیجه می رسد.

به نظر می رسد مشکلات مردم به روشهای گوناگون به شهرداری تهران منتقل شده و با وجود قول شهرداری منطقه ۸ برای رفع این مشکلات، هنوز ترافیک در ساعات صبح و بعدازظهر، باعث کلافگی شهروندان و اتلاف وقت آنها می شود.
نظرات بینندگان