arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

قدردانی جمعی از دانشجویان بورسیه از رئیس قوه قضائیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای به رئیس قوه قضائیه، از اقدام وی در نگارش نامه به رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم بررسی پرونده بورسیه ها در قوه قضائیه، قدردانی کردند.

 جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای به رئیس قوه قضائیه از نامه وی به رهبری انقلاب در خصوص لزوم بررسی پروند بورسیه ها در قوه قضائیه تشکر کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«حضرت آیت الله آملی لاریجانی (دامت افاضاته)

ریاست محترم و بصیر قوه قضاییه

با عرض سلام و تحیت

ایام عزای سید و سالار شهیدان و ارباب مجاهدان راه حق را به محضر ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر عظیم الشان انقلاب و عموم آزادگان عالم تسلیت می گوییم و همگان را به دفاع از حق و مبارزه با ظلم در هر رنگ و لباسی دعوت می کنیم.

مراتب قدردانی دانشجویان مظلوم بورسیه و خانواده های ایشان را به خدمت حضرتعالی، به خاطر اقدامات جنابتان در نگارش نامه به مقام معظم رهبری  در احقاق حق مظلومان ابلاغ نموده اعلام می کنیم که زین پس چشم امید دانشجویان مظلوم بورسیه بیش از پیش به حضرتعالی به عنوان منصوب ولی فقیه زمان و مسئول قوه قضاییه نظام مقدس جمهوری اسلامی دوخته خواهد بود.

متاسفانه در حال حاضر مشکلات بسیاری گریبان گیر دانشجویان بورسیه است که هم از نظر روحی و هم از نظر علمی باعث به هم ریختگی نظام زندگی آنان شده است. لغو بورس دانشجویان بورسیه که دارای حکم بورسیه بوده اند، پا برجا بودن احکام ظالمانه ادامه تحصیل با هزینه شخصی در بسیاری از دانشگاه ها، گرو گرفتن چک های چند ده میلیونی به عنوان تضمین شهریه در دانشگاه های مختلف، عدم همکاری جدی و واقعی وزارت علوم و دانشگاه ها در امر جایابی، پایبند نبودن دانشگاه ها به اعلام نیازهای قبلی دانشجویان و لغو خودسرانه آن ها و اخراج فارغ التحصیلان از محل تعیین شده برای خدمت، همگی دانشجویان مظلوم و بی پناه را به شکنجه مزمن روحی گرفتار کرده است. وزارت علوم با بازی پیچیده خود و در سایه مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر بار از حربه های مختلف استفاده می‌کند، تا بتواند دانشجویان را به خستگی دچار کرده و آنان را از حقوق قانونی بورس محروم نماید و به هدف غایی خود یعنی خالی کردن دانشگاه ها از نیروهای ارزشی دست یابد.

مزمن و طاقت فرسا شدن این ماجرای غلط و ظالمانه، روح و روان تمام دانشجویان بورسیه و خانواده های آنان را عذاب می دهد. از طرف دیگر ناامنی روانی شدیدی در جامعه نخبگانی و دانشگاهی به وجود آمده است. موج برخورد با نیروهای ارزشی و متدین در برخی دانشگاه ها آغاز شده است که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده اند. از حضرتعالی درخواست عاجل داریم که دستورات مقتضی را برای ورود فوری محاکم صالحه قضایی در پرونده دانشجویان بورسیه و بازگرداندن حقوق از دست رفته آنان، صادر فرمایید. ان شاالله این قدم خیر موجبات آرامش روانی اقشار مختلف جامعه دانشگاهی مخصوصا دانشجویان مظلوم بورسیه را در پی خواهد داشت و برگ زرینی را به افتخارات بی شمار قوه قضاییه خواهد افزود.

با تشکر

جمعی از دانشجویان بورسیه».

گفتنی است، روز گذشته محمدعلی پورمختار رئیس کمیسوین اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، از مکاتبه رئیس قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب درباره لزوم پیگیری وضعیت دانشجویان بورسیه در این قوه خبر داد و گفت: نظر آیت‌الله آملی این است که مصوبه (جلسه ۶۳۰) شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عدم ارجاع پرونده بورسیه‌ها به قوه قضاییه باید اصلاح شود و محدودیت مراجعه به قوه قضاییه در خصوص این پرونده برداشته شود.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید کمیته‌ای در شورا برای بررسی شکایت بورسیه‌ها تشکیل شود که به نظر من هم، این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ناقض قانون اساسی است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان