arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

اعلام کاندیداتوری رئیس اتحادیه فوتبال لیبریا برای انتخابات فیفا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اتحادیه فوتبال لیبریا کاندیداتوری رسمی خود برای انتخابات پیش‌روی فیفا را اعلام کرد.

موسی بلیتی، رئیس 48 ساله اتحادیه فوتبال لیبریا تأیید کرد درخواست رسمی و مدارک لازم برای کاندیداتوری‌اش به منظور شرکت در انتخابات ریاست فیفا را به بالاترین نهاد فوتبال جهان ارائه داده و به تأیید هم رسیده است.

انتخابات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در تاریخ 26 فوریه 2016 (7 اسفند 94) در شهر زوریخ سوئیس با حضور 209 اتحادیه عضو این نهاد برگزار خواهد شد تا جانشین سپ بلاتر مشخص شود. این در حالی است که امروز (دوشنبه) آخرین ضرب‌الاجل اعلام کاندیداتوری است.

در کنار موس بلیتی تاکنون شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه بحرینی (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا)، شاهزاده علی‌‌‌بن‌حسین اردنی (رئیس اتحادیه فوتبال اردن)، میشل پلاتینی (رئیس اتحادیه فوتبال اروپا)، تایکون توکیو (تاجر اهل آفریقای جنوبی)، ژروم شامپاین فرانسوی (عضو پیشین فیفا) و دیوید نخید (بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ترینیداد و توباگو) کاندیداتوری خود را اعلام کرده‌اند.

اعضای کمیته اجرایی یوفا در ملاقاتی فوری از طریق کنفرانس تلفنی،‌ درباره معرفی جانی اینفانتینو به عنوان گزینه جدید خود برای کاندیداتوری‌ در انتخابات پیش‌روی ریاست فیفا بحث و گفت‌و‌گو کردند. این در حالی است که چونگ مونگ جون، عضو پیشین کمیته اجرایی فیفا نیز که پیش از این برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال اعلام آمادگی کرده بود، امروز از کاندیداتوری انصراف داد.

بالاترین نهاد فوتبالی جهان پس از افشا شدن رسوایی گسترده اداری و مالی اعضای ارشدش در ماه مِی (اردیبهشت) و بازداشت شماری از آنها برای تحقیقات بیشتر، تحت‌فشار بی‌سابقه‌ای برای ایجاد اصلاحات است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان