arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

انگلیس حضور نظامی خود در افغانستان را تمدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع انگلیس امروز (سه شنبه) اعلام کرد این کشور حضور نظامی خود در افغانستان را به دلیل تداوم چالش امنیتی پیش روی افغان‌ها تمدید خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس اظهار کرد: نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغان در یک سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفتند اما در حال حرفه‌ای شدن و کسب شایستگی هستند.

فالون گفت: دولت انگلیس به این نتیجه رسیده که هنوز برای آنکه نیروهای امنیتی ودفاع ملی افغانستان تبدیل به یک نیروی جنگنده تازه کاری شوند که بتوانند امنیت کامل را برای مردم کشورشان برقرار کنند، به زمان نیاز است.

فالون تاکید کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید این ابعاد از ماموریت نظامی فعلی انگلیس در افغانستان را در سال 2016 حفظ کنیم تا به ساختن یک افغانستان امن و با ثبات کمک کنیم. ابعاد و نقش هیات نظامی انگلیس در افغانستان تغییر پیدا نخواهد کرد.

این در حالی است که انگلیس پیشتر متعهد شده بود سربازانش را تا پایان سال جاری میلادی در افغانستان حفظ کند. انگلیس حدود 450 سرباز خود را صرف آموزش به آکادمی افسران ارتش ملی افغانستان وهمچنین همکاری با وزارت خانه‌های امنیتی این کشور و حمایت از عملیات‌های ناتو در کابل کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا نیز اعلام کرد: سرعت خارج کردن سربازانش از افغانستان را به دلیل وضعیت امنیتی بسیار شکننده کاهش می دهد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نظامی ، امنیتی ، جنگنده ، امنیت
نظرات بینندگان