arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

افزایش 84 درصدی بارش کل کشور در مهرماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاهرخ فاتح  با بیان اینکه از اول سال آبی 94 - 95 (از اول مهر تا امروز) میانگین کل بارش کشور 19.5 میلی‌متر بوده است، گفت: این میزان بارش در مقایسه با سال گذشته حدود 11.5 درصد کمتر و در مقایسه با بلندمدت حدود 84 درصد بیشتر بوده، زیرا میانگین بارش بلندمدت در این فاصله زمانی حدود 11 میلی‌متر است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش استان تهران در بلندمدت 16 میلی‌متر است، اظهار کرد: این استان در ماه اخیر به طور متوسط 14.9 میلی‌متر بارش داشته که این رقم حدود سه درصد از سال قبل بیشتر و حدود هفت درصد از بلندمدت کمتر بوده است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه درباره استان‌های پربارش کشور نسبت به میانگین بارش بلندمدت گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام بارش مطلوبی را تا امروز تجربه کرده‌اند.

به گفته فاتح، استان‌های یزد 70 درصد، فارس 20 درصد، تهران 7 درصد و البرز 4 درصد نسبت به میانگین بلندمدت، بارش کمتری داشته‌اند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه تنها یک ماه از پاییز گذشته و هنوز قضاوت در مورد میزان بارش استان‌ها زود است، اظهار کرد: به طور کلی بارش‌های مهرماه خوب بوده و انتظار داریم در ادامه در ماه‌های آبان و آذر نیز شرایط بارشی کشور نرمال و در برخی مناطق تا حدی بالاتر از نرمال باشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان