arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴

برگزاری رزمایش دریایی «ولایت ۴» در شمال اقیانوس هند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیر دریادار حبیب الله سیاری پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم استقبال از ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به روسیه با اشاره به موفقیت آمیز بودن ماموریت این ناوگروه اظهار کرد: موفقیت آمیز بودن این ماموریت توانمندی نیروی دریایی را به منصه ظهور گذاشت و اقتدار این نیرو درعرصه دریاهای شمال و جنوب کشور در دفاع از مرزها، منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

وی با تاکید براینکه این سفر به منظور اجرایی شدن یکی دیگر از تدابیر فرمانده کل قوا بود بیان کرد: مقام معظم رهبری نیروی دریایی را به جهت حفظ و دفاع از مرزهای کشور و تجهیزات محور بودن و توانایی بالای فناوری علاوه برنیروی نظامی، یک نیروی علمی و سیاسی نیز دانستند.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: نیروی دریایی درعرصه سیاست نیز می تواند همانند وزارت امورخارجه در توسعه دیپلماسی متقابل اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه انجام این ماموریت خطیر درشرایط نامناسب جوی و دریای متلاطم نشان دهنده توانمندی دفاعی نیروهای مسلح است اظهار کرد: نیروی دریایی درعرصه دریا با توان نظامی موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی شده است.

امیر دریادار سیاری نیروی دریایی را یگانی تاثیرگذار درعرصه سیاست دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان سیاسی کشور با پشتوانه نیروهای مسلح قادر خواهند بود با انجام مقتدرانه مذاکرات در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ارتباط با کشورهای منطقه و فرامنطقه نتایج خوبی کسب کنند.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی جمهور اسلامی ایران علاوه بر پرداختن به مباحث دیپلماسی، مسئولیت برقراری امنیت و ایمنی رفت و آمدکشتی ها را نیز در مناطقی که امنیت آن از بین رفته است برعهده دارد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش زیردریایی ها درنیمه دوم آبان ماه سال جاری اظهارکرد: نیروی دریایی تاکنون پنج رزمایش را با موفقیت به انجام رسانده و اصلی ترین رزمایش این نیرو در سه ماهه اخر سال با نام «ولایت ۴» درشمال اقیانوس هند به مرحله اجرا در می آید.

منبع: مهر
نظرات بینندگان