arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴

بیانیه دولتمردان عراقی:به حمله زمینی آمریکا علیه داعش نیاز نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولتمردان عراقی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که این کشور نیازی به حملات زمینی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش نداشته و خواسته ای نیز در این زمینه از آمریکا ندارند.

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تلویزیون آر.تی.روسیه (راشا تودی)، سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق در گفت و گو با ان بی سی گفت: عراق به حد کافی پرسنل نیروی زمینی در اختیار دارد و این موضوع مربوط به عراق است و هیچ گاه از آمریکا نخواهد خواست تا به طور مستقیم در عراق وارد عملیات شود.

وی افزود: هر گونه دخالت آمریکا به غیر از آموزش و مشاوره باید با اجازه بغداد و تحت قوانین بین المللی باشد.

حدیثی گفت: عراق تنها به حمایت آمریکا در زمینه تجهیز و آموزش نیروهای عراقی نیاز دارد و در این زمینه نزدیک سه هزار و 300 نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

این مواضع دولت عراق به دنبال بیانیه اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا مبنی بر افزایش فعالیت های نظامی آمریکا در عراق و سوریه و عملیات نیروهای آمریکایی برای آزادسازی گروگان ها اعلام شد.
کارتر پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا در صورت نیاز و در هرجایی از عراق و سوریه دخالت نظامی خواهد کرد و با حمایت شریکان خود از اقدام علیه داعش دست برنمی دارد.

کاخ سفید پیشتر تاکید کرده بود که باراک اوباما قصد ندارد نیروهای این کشور به مدت طولانی در عراق حضور داشته باشند و حضور آنها فقط برای آموزش و مشاوره و کمک به نیروهای عراقی خواهد بود.

شبکه روسی اضافه کرد: گزارش ها حاکی از آن است که بغداد نیز همانند سوریه از مسکو خواهد خواست تا عملیات هوایی مشابهی را در عراق اجرا کند تا توازن نظامی در منطقه ای که آمریکا بیش از یک دهه در آن حضور داشته برقرار شود.

در حقیقت مسکو حملات هوایی در سوریه را از طریق مرکزی در بغداد و در قالب ائتلاف روسیه، ایران، عراق و سوریه کنترل می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان