arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴

روسیه: داعش توان تولید سلاح شیمیایی را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«میخائیل اولیانوف» مدیر اداره امور منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: براساس تمام اطلاعات موجود داعش واقعا به فناوری های تولید سلاح شیمیایی و اطلاعات و امکانات تولید مربوطه دسترسی پیدا کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مقام روسی نوشت: تاکنون موارد زیادی از استفاده از سلاح شیمیایی در اراضی سوریه و عراق مشاهده شده است.

تاکنون گزارش های زیادی مبنی بر استفاده داعش از جنگ افزارهای شیمیایی علیه نظامیان و نیروهای مردمی سوریه انتشار یافته است و با اینکه دمشق تمامی انبارهای این گونه تسلیحات خود را زیر نظر سازمان ملل نابوده کرده است ولی کشورهای مخالف حکومت سوریه اجازه تحقیقات در مورد استفاده این گروه تروریستی از تسلیحات شیمیایی را نداده اند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را سازماندهی و اجرا کردند که اکنون افزون بر سوریه مناطق وسیعی از خاک عراق را نیز اشغال کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان