arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰
جروزالم پست از دنیای آینده می گوید:

دنيا صحنه کشمکش تفکر ديني ايران و منافع امريکا؛ چه کسی پیروز است؟

تصور کنید ایران و متحدانش بر قیمت های نفت تسلط داشته باشند. از یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان جهان ، بخش اعظم انها مانند هر انسانی خواستار زندگی خوب و ثبات ولی نه لزوما دموکراسی غربی هستند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه اسرائیلی جروزالم پست  در یادداستی به قلم دان مریدور می نویسد: موانع زیادی بر سر راه ادامه یافتن تسلط امریکا و غرب بر جهان وجود دارد حال سئوال این است که ایا انها می توانند سلطه خود را بر جهان حفظ کنند؟ 
 
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ اسرائیل بخشی از اردوگاهی به شمار رفته است که امریکا در 70 سال گذشته هدایت ان را از لحاظ ارزش ها ، شیوه زندگی و دموکراسی به عهده داشته است.
 
وی می افزاید: انچه اهمیت دارد این است که این اردوگاه قدرت خود را در جهان از دست ندهد و به این علت است که قدرتمند بودن امریکا صرفنظراز اینکه دموکرات ها یا جمهوری خواهان قدرت را در دست داشته باشند جزو منافع اشکار اسرائیل محسوب می شود. بازیگران در عصر کنونی شامل بازیگران غیر کشور ها نیز می شود .

جروزالم پست ادامه می دهد: عاملی که بیشتر از همه برای برخی حکومت های عرب تهدید کننده محسوب می شود شبکه رسانه ها و برخی گروه های اسلام گرا است. عامل جدید دیگر بازگشت به مذهب در جهان اسلام و بخش های دیگر جهان است .

مریدور ، نویسنده ی این مطلب اضافه می کند: اگر از افراد خواسته شود هویت خود را اعلام کنند ، در گذشته می شنیدیم که انها هویت عربی را هویت نخست خود می دانستند .

جروزالم پست با بیان این که "امروز بیشتر مردم می گویند انها در وهله نخست مسلمان هستند " می افزاید: مهم ترین کشمکشی که در جهان امروز در حال گسترش یافتن است به کشمکش امریکا و ایران مربوط می شود.
این روزنامه اسرائیلی، به سان مقامات رژیم اسرائیل مدعی می شود: اگر ایران هسته ای شود ، همانطور که می دانیم این موضوع پیامدهایی را برای نظم جهانی خواهد داشت. چرا که تعدادی از کشورها مانند مصر اعلام کرده اند در صورت هسته ای شدن ایران ، انها نیز همین کار را خواهند کرد.

جروزالم پست می نویسد: ائتلاف غرب و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بر این اساس قرار داشته است که این کشورها امکان دسترسی به نفت - عنصری مهم در اقتصاد جهان - را فراهم کنند.

همزمان امریکا و غرب هدایت دفاع از این حکومت ها را در برابر جنبش های تندرو به عهده دارند.

جروزالم پست اضافه می کند: اگر امریکا و غرب نتوانند از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دفاع کنند ، این کشورها ممکن است ایران را همراهی کنند.

این روزنامه اسرائیلی می افزاید: تصور کنید ایران و متحدانش بر قیمت های نفت تسلط داشته باشند. از یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان جهان ، بخش اعظم انها مانند هر انسانی خواستار زندگی خوب و ثبات ولی نه لزوما دموکراسی غربی هستند .

جروزالم پست ادامه می دهد: در عین حال در همه این جوامع اقلیت هایی وجود دارند که می خواهند این شیوه زندگی را بهم بزنند و رویکردی تازه را بر اساس طرز تلقی خود بوجود اوردند که توجه بیشتری به مذهب داشته باشد.

این روزنامه اسرائیلی با بیان این که "همه انها کشمکش امریکا و ایران را زیر نظر دارند تا ببینند کدام طرف پیروز می شود"، می نویسد: پیروز شدن ایران به منزله پیروزی همه این گروههاست.

جروزالم پست ، پیروزی ایران را باعث مغرور شدن بیش از اندازه ی جنبش های ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی می داند و می نویسد: باید فکر کنیم که اگر ایران بر امریکا پیروز شود ، حزب الله تا چه اندازه مغرور خواهد شد. فکر کنید جنبش حماس تا چه اندازه مغرور می شود. ایران به شکلی خطرناک عنصر مذهب را به این کشمکش افزوده است و از طریق گروه های وابسته به خود در منطقه قدرت نمایی می کند.

جروزالم پست "نبرد فعلی امریکا و متحدانش و ایران " را به شدت برای اسرائیل مهم می داند و می نویسد: ما نباید از دیگران بخواهیم برای ما بجنگند. در عین حال اگر علاقه ای واقعی در جهان برای متوقف کردن سلطه ایران وجود داشته باشد ، همه باید به موقع در این باره اقدام کنند.
 
این روزنامه اسرائیلی در پایان می نویسد:  در نهایت ، این نبرد جایگاه ایران و به میزان زیادی جایگاه امریکا و قدرت و نقش ان را در قرن بیست و یکم نشان می دهد .
نظرات بینندگان