arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

آيت‌الله علوي گرگاني: با ناداني افراد مقابله به مثل نکنيد

آيت‌الله علوي گرگاني تفکر در قرآن را زمينه ساز سعادت و کمال انسان دانست و گفت: براساس آيات قرآن، با ناداني افراد مقابله به مثل نکنيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله علوي گرگاني تفکر در قرآن را زمينه ساز سعادت و کمال انسان دانست و گفت: براساس آيات قرآن، با ناداني افراد مقابله به مثل نکنيد.

به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد در ديدار جمعي از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره ضرورت توجه به قرآن، گفت: قرآن کريم براي کساني که دل به معارف قرآني ببندند و به دنبال کمال و سعادت باشند، بهترين تذکر است.

آيت‌الله علوي گرگاني قرآن کريم را راهنماي همه انسان‌ها دانست و خطاب به سپاهيان تصريح کرد: شما پاسداران فرزندان قرآنيد. پس بايد قرآن را به خوبي بشناسيد و با آن ارتباط بيشتري برقرار کنيد.

وي با بيان اين که نماز از ديدگاه قرآن جايگاه بسيار بالايي دارد، ادامه داد: بايد به نمازهاي خود توجه ويژه‌اي داشته باشيم؛ زيرا اگر پرده از نمازهاي ما برداشته شود، چيزهاي خوبي نمايان نمي‌شود.

اين مرجع تقليد يادآور شد: در بعضي مواقع فقط هنگام تکبيرگفتن حواسمان به نماز است و مابقي به مسائل روزانه فکر مي‌کنيم، اين نماز هيچ اثري ندارد، بر اين اساس بايد درهنگام انجام اين فريضه فکر خود را متمرکز کنيم و فقط به ياد خدا باشيم.

وي دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آيه « وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا»(الفرقان:63) گفت: با ناداني افراد مقابله به مثل نکنيد.

آيت‌الله علوي گرگاني، سيرت بعضي از انسان‌ها را حيواني دانست و اظهاركرد: بعضي از انسانها ظاهر انسان دارند؛ ولي در باطن سيرت حيواني دارند. واي از آن روزي که پرده‌ها به کناري رود و سيرت‌ها آشکار شود.

به گزارش مركز خبر حوزه، اين مرجع تقليد روز قيامت را «يوم تبلي السرائر» عنوان کرد و گفت: در روز قيامت سيرتها آشکار مي‌شود و خوش به حال آن کساني که سيرت خوبي از آنها نمايان شود.

نظرات بینندگان