arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

پاسخ فرمانده سپاه ايلام به سخنگوي دولت

«مردم ایلام با صبوری خود کمک بسیار بزرگی به مسئولان کرده‌اند و درحالی‌که منازل آنها زیر شلاق باران‌های اخیر آسیب دیده، فقط انتظار کمک و رسیدگی به وضعیت خود را دارند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی وقوع سیل در استان ایلام، «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به همراه «حسین فریدون» دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، به این استان سفر کردند تا در جریان چگونگی امدادرسانی به سیل‌زدگان قرار بگیرند.

به گزارش سایت محلی «ایلام بیدار»، «نوبخت» در نشست مشترک شورای بحران و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: «امکانات زیرساختی و تجهیزاتی استان ایلام نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است و با به‌کارگیری تجهیزات دیگر استان‌ها تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر وضعیت را ساماندهی کنیم».

او با انتقاد از دولت نهم و دهم گفت: «زیرساخت‌های استان ایلام متعلق به دولت قبل است و متأسفانه در دولتی که رفتارهای عوام‌فریبانه‌ای داشت عملا هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت زیرساختی استان ایلام صورت نگرفت».

نوبخت با اشاره به احتمال ادامه بارش‌ها و کاهش دما تأکید کرد: «اسکان آسیب‌دیدگان و تأمین نیازهای ضروری آنها باید تا جمعه‌شب انجام شود و در نشست یکشنبه هیأت دولت شرایط استان ایلام را به‌طور ویژه موردارزیابی قرار داده و اعتبارات موردنیاز را برای جبران خسارت‌های وارده تخصیص می‌دهیم».

سخنگوی دولت با قدردانی از تلاش همه ارگان‌ها و دستگاه‌های کشوری و لشکری در حادثه سیل اخیر در ایلام افزود: «هنوز نتوانسته‌ایم انتظارات بحق مردم آسیب‌دیده را تأمین کنیم ولی تمام مسئولان و نهادهای اجرائی پای کار هستند تا هر چه سریع‌تر مشکلات ایجادشده را برطرف کنیم».

در ادامه این نشست سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌ها و امکانات معطوف به دولت قبل نیست، گفت: «در این کمبودها دو دولت اصلاحات و سازندگی نیز دخیل هستند».

او ادامه داد: «همه دولت‌ها در وضعیت خراب استان ایلام شریک هستند و بهتر است به جای اینکه این موضوع را سیاسی کنید، به مشکلات مردم رسیدگی کنید». فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام تأکید کرد: «مردم ایلام با صبوری خود کمک بسیار بزرگی به مسئولان کرده‌اند و درحالی‌که منازل آنها زیر شلاق باران‌های اخیر آسیب دیده، فقط انتظار کمک و رسیدگی به وضعیت خود را دارند».

سردار حسینی گفت: «همه دستگاهای استان ایلام باید با توان حداکثری خود به میدان بیایند تا مشکلات مردم را مرتفع کنند». او افزود: «سپاه بر خود وظیفه می‌داند تا به مردم آسیب‌دیده کمک کند و در این راستا تلاش‌های ویژه‌ای صورت گرفته و هر آنچه در توان داریم به کار گرفته‌ایم تا بخشی از مشکلات به‌وجودآمده رفع شود».
برچسب ها: سپاه ، سخنگوی دولت
نظرات بینندگان