arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

مازاد مسکن مهر در شهرهای اطراف تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در همه کشور زمین برای طرح مسکن اجتماعی اختصاص یافته است، گفت: در شهرهای اطراف تهران با مازاد مسکن مهر روبرو هستیم.
 
سید محمد پژمان درباره تامین زمین برای طرح مسکن اجتماعی گفت : در تمام شهرها برای مسکن اجتماعی، زمین در اختیار دولت قرار دادیم و این پروژه مشکل تامین زمین ندارد.
 
وی با بیان اینکه در این طرح تامین زمین به تنهایی کفایت نمی‌کند، افزود: هزینه‌های آماده سازی و احداث ساختمان بسیار بالاست چرا که مسکن اجتماعی برای افرادی است که توانایی تامین هزینه‌ها را ندارد و باید تمامی این هزینه‌ها از محل کمک‌های دولتی و نهادهای حمایتی باشد.
 
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قیمت هم باید در اختیار متقاضیان مسکن اجتماعی قرار گیرد، ادامه داد: طرح مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد جامعه به اجرا می‌رسد که توانایی پرداخت آورده و بازپرداخت تسهیلات را ندارند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که در استان تهران، چه مقدار زمین به مسکن اجتماعی اختصاص داده شده است، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی مسکن مهر در استان تهران بدون متقاضی است و تعداد زیادی مسکن مهر در شهرهای جدید احداث شده که متقاضی ندارد.
 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست توسعه مسکن در شهر تهران نبوده به همین دلیل مسکن مهر در شهرهای جدید ساخته شد، افزود: به دلیل نبود زیرساخت‌ها در شهرهای جدید استان تهران، طرح مسکن مهر همه نهادها را درگیر خود کرده و این استان درگیر مسکن مهر است.
 
 
پژمان با تاکید بر اینکه در همه شهرهای اطراف تهران مازاد مسکن مهر داریم، ادامه داد: شهرهای جدید اطراف تهران هنوز کشش اجرای طرح جدید را ندارد.
 
 
وی درباره اینکه آیا احتمال واگذاری واحدهای مسکن مهر در قالب مسکن اجتماعی وجود دارد؟ گفت: واحدهای مسکن مهر از تسهیلات دولتی استفاده می‌کند و بخش دیگری از هزینه ساخت را باید خریداران پرداخت کنند در حالی که متقاضیان مسکن اجتماعی استطاعت پرداخت آورده را ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان