arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

آیت الله نوری همدانی: حمایت عربستان از رژیم صهیونیستی شرم آور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، حمایت عربستان در نشست وین از رژیم صهیونیستی را شرم آور دانست و گفت: این رژیم چگونه می تواند مشکل سوریه را برطرف نماید، وقتی خود می خواهد به حمایت از رژیم کودک کش فلسطین اقدام کند.

وی روز شنبه دردیدار با اندیشمندانی از کشورهای هند و موریتانی، افزود: در سوریه، غربی ها و کشورهایی مانند عربستان و ترکیه می خواهند مشکل این کشور را برطرف نمایند و این در حالی است که این ها در همه دولت ها خود مشکل ساز هستند، بنابراین در این چنین دنیایی زندگی می کنیم که همه ابرقدرت ها می خواهند به نوعی مشکل دیگران را حل نمایند.

نشست وین2 با حضور ایران و گروه موسوم به 1+5(آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان)، همسایگان سوریه (ترکیه، عراق، لبنان و اردن)، پنج کشور عضو اتحادیه عرب (قطر، امارات متحده عربی، عمان، مصر و عربستان)، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل در امور سوریه در هتل ایمپریال وین برگزار شد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه به همراه حسین امیرعبداللهیان در این مذاکرات رسمی شرکت کرد.

سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و حمید بعیدی نژاد نیز وزیر امور خارجه را در این سفر به وین همراهی می کردند.

سوریه از سال 2011 تاکنون صحنه رویارویی بین نیروهای دولتی با معارضان مسلح مخالف بشار اسد و گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره بوده است.

آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام از مجموعه به هم پیوسته از اصول تشکیل شده است اظهار داشت: اگر این مجموعه در کنار هم قرار گیرند و به وجود آیند به طور حتم عزت اسلام نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین اصل در اسلام ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام است افزود:ایمان و اعتقاد به ارزش ها باعث می شود جامعه اسلامی در همه حال بر دشمنان برتری داشته باشند و این همان اصلی است که پیغمبر اسلام(ص) بر آن تاکید داشتند.

وی گفت: قدرت در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از اصول دیگر است که باید به آنها توجه شود.

وی مهمترین اصل از اصول مسلمانان در برابر دشمنان را اصل وحدت و جهاد برشمرد و اظهار داشت: اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند هرگز دشمنان نمی توانند در برابر آنان حرکت مفیدی انجام بدهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قرآن کتاب جهاد است و تن به ذلت دادن را نهی کرده است و فرموده است، مسلمانان هرجا هستند باید با هم اتحاد و وحدت داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مشکل جامعه اسلامی اختلاف است گفت: دیگر زمان حرف زدن صرف گذشته و باید وحدت بین مسلمانان در عمل اجرا شود تا جلوی نفوذ دشمنان گرفته شود.

در ابتدای این دیدار شیخ موسی صار از اندیشمندان موریتانی نیز در سخنانی بر وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: هدف از این دیدار و آمدن به ایران و دیدار با مراجع فراهم کردن زمینه وحدت است.

وی افزود: اگرچه مسلمانان از مذاهب مختلف تشکیل شدند، ولی همه آنها اعتقاد به خدا دارند و در زیر یک پرچم جمع شده اند.

شیخ موسی صار با بیان اینکه در شرایط کنونی باید بین همه مسلمانان وحدت باشد گفت: متاسفانه هر کدام از مسلمانان به فکر خود می باشند و اگر این مشکل برطرف شود به طور حتم بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد

منبع: مرکز خبر حوزه
نظرات بینندگان