arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

جان باختگان سیلاب به 9 نفر افزایش یافت/ دلیل اصلی فوت چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام این پیکر چوپان مفقود شده در ایلام در رودخانه پیدا شده، گفت: تعداد جانباختگان به 9 نفر افزایش یافت.

ناصر چرخساز روز شنبه پس از بازدید از مناطقی که در ایلام دچار سیل و آب گرفتگی شده است به خبرنگار ایرنا، درباره وضعیت عمومی مردم ایلام ، افزود: برخی از مردم که منازلشان دچار سیل شده به منازل دوستان و اقوامشان رفته اند تا انجا از سیلاب در امان باشند و در کل وضعیت در ایلام طبیعی است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره یافتن پیکر چوپانی که از روز گذشته مفقود اعلام شده بود، گفت: پیکر این چوپان 50 کیلومتر جلوتر از آنجایی که در رودخانه افتاده بود، پیدا شده است.

وی در ادامه دلیل جان باختن 4 نفر را در ایلام را بی احتیاطی و قرار گرفتن در مسیل رودخانه ها اعلام کرد و افزود: بر اساس شنیده بارش این مقدار در باران در ایلام بی سابقه بوده است و مردم نهادهای مرتبط تجربه این حجم بارش را داشتند.

چرخسازهمچنین ریختن نخاله های ساختمانی را در بستر و کنار رودخانه ها را ازدیگر موارد دردسرسازسیل ایلام دانست و گفت: وجود این حجم نخاله های ساختمانی موجب تخریب و ریزش پل ها شد.

وی به ساخت و سازمنازل مسکونی غیر مجاز در کنار رودخانه ها اشاره کرد و افزود: نا آگاهی مردم و نبود نظارت های کافی سبب هزینه های انسانی و مالی در سیل و آب گرفتگی ایلام شده است.

وی درادامه افزود: با همکاری شهرداری ایلام به ادامه تخلیه آب ها که در مناطق مسکونی نفوذ کرده خواهیم پرداخت.

بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.

گفته می شود، سیلاب باعث وارد شدن شش هزار میلیارد ریال خسارت به مناطق مسکونی، تجاری، اداری، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی ایلام شده است.

بارش های سه روز پایانی هفته گذشته بی سابقه ترین بارندگی تاریخ ایلام تاکنون بوده که برابر با بارش های یک سال زراعی تهران است.

سیل و آب گرفتگی اخیر کشور که از روز سه شنبه (5 آبان)آغاز شده بود، 16 استان کشور را متاثر کرده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: سیلاب ، زیربنا ، مسیل ، نخاله
نظرات بینندگان