arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

وکیل شرکت ملی نفت : زنجانی به‌دنبال سیاسی کردن فضای دادگاه است/ منتظر نتیجه وعده جدید می‌مانیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکیل شرکت ملی نفت ایران معتقد است متهم بزرگ نفتی در دادگاه امروز سعی داشته فضای حقوقی دادگاه را به فضایی سیاسی تبدیل کند تا افکار عمومی را از موضوع اصلی منحرف کند.

غلامرضا مهدوی، وکیل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بابک زنجانی در جلسه امروز دادگاه سعی داشت مباحث سیاسی را جایگزین مسایل حقوقی کرده و موضوع اصلی دادگاه که رسیدگی به تخلفات وی بوده را منحرف کند.

وی با اشاره به این‌که متهم بزرگ نفتی به‌دنبال انحراف افکار عمومی از مباحث اصلی و ادامه رویه‌ای است که در سه‌سال گذشته پیش‌گرفته، افزود: به نظر می‌رسد وی به دنبال این است که از بازپرداخت حقوق ملت ایران فرار کند.

مهدوی با اشاره به جدیدترین وعده متهم نفتی به بازپرداخت بدهی‌های خود تا روز دوشنبه، گفت: باتوجه به وعده‌های پیشین متهم که عملی نشده است، در انتظار تحقق وعده جدید وی تا روز دوشنبه می‌مانیم و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کنند تا نتیجه کار و هدف اصلی متهم شناسایی شود.

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز (شنبه) در دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد. در سه جلسه قبلی دادگاه، نماینده مدعی‌العموم کیفرخواست 3 متهم پرونده را قرائت کرد و امروز بابک زنجانی، متهم ردیف اول پرونده به دفاع از خود پرداخت.

متهم پرونده نفتی گفت: یک ضمانتنامه بانکی به مبلغ یک هزار و 967 میلیون یورو و به ذینفعی شرکت HK از طرف یک بانک خارجی معتبر صادر شده است که طی چند روز آینده صادر می‌شود.

وی در چهارمین جلسه محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، اظهار کرد: به خاطر اینکه قدرت خارجی خود را به اثبات برسانم مبلغ یک هزار و 968 میلیون یورو ضمانت‌نامه یک بانک معتبر صادر شده است. این ضمانتنامه نیازمند امضای 4 نفر است که 2 نفر امضا کردند اما چون شنبه و یکشنبه در کشورهای خارجی تعطیل است امضاهای باقی‌مانده طی روزهای آینده انجام می‌شود و فکر می‌کنم دوشنبه یا سه‌شنبه به دست شما برسد، در این هنگام قاضی صلواتی از بابک زنجانی خواست اسم بانک صادرکننده ضمانت‌نامه و کشوری که این بانک در آن قرار دارد را عنوان کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان